bioboerke Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 hallo , kan je pompoenen dadelijk gebruiken als ze afgesneden worden of moeten ze nog een tijdje liggen ? gr aan de pompoenniers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Ik weet natuurlijk niet of het voor alle pompoenen geldt, maar de patisson (schrijf je dat zo?) bij pa, knip ik af, en gooi ik in de pan. Nooit iets raars van gehad en smaakt super! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madelen Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Pompoenen kunnen geoogst worden als de steel kurkachtig is, de schil moet hard zijn. Snijd de pompoenen af met zo'n lang mogelijke steel. Oogst bijvoorkeur bij droog weer.Direct eten kan uiteraard. Voor de pompoenen die niet direct gegeten worden is het ideaal als ze buiten nog een paar dagen kunnen uitrijpen. Quote Madelenhttp://www.madelen.nl/pompoen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Pierre Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Wanneer de steel van de pompoen kurk/hout-achtig is, dan kan je die lang laten liggen. Uit de zon, droog en op een koele plaats. Wanneer dat niet mogelijk is, maak er dan (pittige) pompoenchurney van. Kan je héél lang bewaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts