Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben eigenlijk juist wel heel erg benieuwd naar eigengemaakte yoghurt... dat zou totáál anders moeten smaken... Kan zelf wel een leeg emmertje meenemen... (zo één van de Turkse Yoghurt).

Enne... ik doe niet aan mager...

Geplaatst:

Ik moet nog een paar keer door-enten voordat hij wat zuurder wordt. Vind ik zelf wel lekker namelijk. Je neemt steeds wat schepjes van de yoghurt, om weer een nieuwe portie te maken.

Ik heb het een hele tijd niet gemaakt, weinig tijd en dan vergat ik dat bakje yoghurt achter in de koelkast... Dus ik ben weer begonnen met een nieuwe cultuur, namelijk de Lactoferm Bifidus cultuur, met bifidus bacteriën. Van www.levenvanhetland.nl .

Geplaatst:

Ja die heb ik ook gezien ja. Ik had alleen het recept nog niet eerder gezien. Dat ga ik dan ook eens proberen. Ik heb nu zo'n simpel machientje die het bakje yoghurt op warmte houdt. Ons huis koelt namelijk nogal af 's nachts. Maar als ik hem overdag maak... en goed inpak.. scheelt stroom.

Dat koken van de melk is nieuw voor me... Zo lang koken, maar daarna weer je vinger er in voor nieuwe bacteriën

Ik verhit het tot 83 graden.

Geplaatst:

Oh, ik moet wel nog even melden dat ik heel blij ben met de kaasvorm die ik van Thea kocht. Een paar moestuinforumdagen geleden.

Ik had het idee opgevat om er nog 1 bij te kopen van dat formaat, met diezelfde microgaatjes, maar die zijn echt niet te betalen! En het is juist zo fijn dat ik met deze vorm geen kaasdoek nodig heb.

Dus: Nogmaals bedankt Thea!

Geplaatst: (aangepast)

Het geheel is nu te zuur en niet voldoende gestremd.

Ik baal enorm van de schapenmelk. Echt zonde. Dat wil ik niet nog een keer.

aangepast door Gast
Geplaatst:

De boter is gelukt! Wel erg zuur. Dat komt denk ik doordat het spoelen met koud water zeer pijnlijk is voor mijn handen en daardoor niet alles eruit is gespoeld.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Leuk he om allemaal te doen, ik werk in een kazenmakerij en heb zelf zo`n setje staan, helaas nog niks mee gedaan. Wanneer de verbouwing klaar is wel mee beginnen. wel zachte kaas gemaakt en paneer. Dat is ook leuk om te doen en erg lekker dat paneer in recepten met kerrie poeder enz.

De melk die ik van mijn werk meeneem zit een dikke laag room op en die ben ik keer op keer in laagjes gaan schudden in een beker. Resultaat een lamme arm en boter.

Verder maak ik kefir ervan. Supergezond natuurlijk.

Geplaatst:

Echt wel leuk om zo te prutsen en uit te proberen he?

Ik heb in Engeland wat kaaswax besteld. Dus geen coating, maar wax. Dat kan je straks (na het eten van de kaas) ook weer smelten en dus hergebruiken.

Getest op een fenegriek-, brandnetel-, en komijnekaas:

IMG154476131393094430.JPGIMG154839361393094436.JPGIMG156254411393094441.JPGIMG156622461393094446.JPGIMG156766041393094454.JPGIMG156870371393094459.JPGIMG157525351393094465.JPG

De wax heb ik daarna in siliconen muffinvormpjes gedaan, zodat ze daarna weer makkelijker in een pan passen. Dat was met zo'n grote plak nogal lastig.

IMG157752641393094470.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...