stada Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Ik heb uit Bretagne witte bonen geoogst op een soort oogstfeest en meegenomen naar huis: Coco de Paimpol. Ze schijnen bekend te staan als het summum onder de bonen. Ik heb wat bewaard en wil ze volgend jaar poten. Heeft dat enige kans? Hoe bewaar ik de bonen tot die tijd en wanneer moet ik ze in de grond stoppen? Alle tips zijn welkom. Quote Ruil je oogst op www.groenteruilen.nl! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinkabouter Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Begrijp niet heel goed wat je bedoelt.Heb je gekocht als zaad of niet?Want anders denk ik niet dat het gaat lukken. Volgens mij moeten bonen eerst drogen aan de plant en krijg je zo pas zaden die ook zullen kiemen.Maar ik zou zeggen probeer het gewoon, wie weet wordt het wel iets. Quote Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Waren het deze? Die heten inderdaad Haricots Coco..ik had er wel wat droge van maar heb gehoord dat het geen kans heeft; ik moet gewoon wachten tot ik het kan kopen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Bonenzaad in de groentenla van de koelkast bewaren. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stada Posted August 30, 2012 Author Share Posted August 30, 2012 Ik heb inderdaad die bonen geplukt en heb ze thuis na een week uit de doppen gehaald. De doppen waren al behoorlijk bruin maar de bonen zelf zagen er nog gaaf uit. Het idee was ze te bewaren tot volgend jaar en ze dan in mei of zo in de grond doen. Quote Ruil je oogst op www.groenteruilen.nl! Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 dat gaat volgens mij niet lukken..je moet de zaden aan de ( uit de grond getrokken) plant laten rijpen totdat de plant zelf helemaal verdroogd is. ik wil best hier gaan kijken voor de zaden Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Vandaag even gekeken bij de zadenhandel een pak van 100 gram haricots coco 4,99 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stada Posted January 21, 2013 Author Share Posted January 21, 2013 Ik heb als test twee van de bewaarde bonen in een potje gestopt na een dag weken. Na een paar dagen begon de eerste te ontkiemen! De andere lijkt wat trager. Quote Ruil je oogst op www.groenteruilen.nl! Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Mooi zeg..Ik heb ze toevallig besteld bij Beaumont! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts