Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb uit Bretagne witte bonen geoogst op een soort oogstfeest en meegenomen naar huis: Coco de Paimpol. Ze schijnen bekend te staan als het summum onder de bonen. Ik heb wat bewaard en wil ze volgend jaar poten. Heeft dat enige kans? Hoe bewaar ik de bonen tot die tijd en wanneer moet ik ze in de grond stoppen? Alle tips zijn welkom.

Ruil je oogst op www.groenteruilen.nl!

Geplaatst:

Begrijp niet heel goed wat je bedoelt.

Heb je gekocht als zaad of niet?

Want anders denk ik niet dat het gaat lukken.

Volgens mij moeten bonen eerst drogen aan de plant en krijg je zo pas zaden die ook zullen kiemen.

Maar ik zou zeggen probeer het gewoon, wie weet wordt het wel iets.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Geplaatst:

Waren het deze? Die heten inderdaad Haricots Coco..ik had er wel wat droge van maar heb gehoord dat het geen kans heeft; ik moet gewoon wachten tot ik het kan kopen...

img840660361346221486.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb inderdaad die bonen geplukt en heb ze thuis na een week uit de doppen gehaald. De doppen waren al behoorlijk bruin maar de bonen zelf zagen er nog gaaf uit. Het idee was ze te bewaren tot volgend jaar en ze dan in mei of zo in de grond doen.

Ruil je oogst op www.groenteruilen.nl!

Geplaatst:

dat gaat volgens mij niet lukken..je moet de zaden aan de ( uit de grond getrokken) plant laten rijpen totdat de plant zelf helemaal verdroogd is. ik wil best hier gaan kijken voor de zaden

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 4 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...