Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Muntbloemetjes afknippen?

Marlene

Recommended Posts

Ik heb deze zomer bij de aldi een potje munt gekocht en dit in de grond gezet. (Ja gewoon een plantje, niet alleen blaadjes want dat werkt niet... )

Nu zitten er al heel veel bloemknoppen in en mijn vraag is dan ook eigenlijk of ik deze bloempjes af kan knippen en zo zelf munt kan gaan kweken of werkt dit niet zo? Is dat niet zo gemakkelijk als ik denk?

Maar ik lees daar net op die website dat t niet kan met een potje uit de supermarkt, maar bij mij gaat t als een razende, dus ik denk dat ik het advies van martinus opvolg en maar eerst ff kijk hoe ze zich ontwikkelen.

Dank voor de reacties btw!

Op die site staat enkel dat het met een klein plantje uit de supermarkt niet zo goed lukt. Uiteraard, die zitten dan ook in een klein potje en zijn zo opgefokt dat de soort nog nauwelijks te herkennen is.

Eenmaal in volle grond of een deftige (liefst grote) pot, wordt het een muntplant zoals alle andere.

Overigens is munt ook geen schaduw plant zoals op die site wordt gesteld (groeien zal ie echter wel) maar eerder half schaduw tot volle zon.

Oh. Ik heb de muntplant tegen de muur van het huis gepoot, waar ie alleen 's avonds zon krijgt. En de muur houdt altijd veel warmte vast, dus dat is denk ikwel goed, of zie ik dat verkeerd? Ik weet t, ik heb veel vragen, maar ik heb nog nooit een eigen moes- en kruidentuin gehad.

hier ook een muntplant staan 1 volle grond en 2 in een pot

die in volle grond doet het ook goed ook al lopen er de muskus eenden overheen ...

die in pot doen het ook goed meestal zet ik die na verloop van tijd ook weer in de volle grond ze staan hier zon\schaduw