Glitters8 Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Ik heb 2 kleine bloemkool plantjes die helemaal aangevreten zijn door rupsen van het koolwitje. En ze blijven maar terugkomen, ook nadat ik ze er allemaal afgehaald heb (inclusief de eitjes).Er zitten nu super veel grote gaten in de bladeren. Hebben de bloemkooltjes nog een kans of kan ik ze er beter uithalen en iets anders planten? Ennn... Kan ik wilde spinazie in september gewoon buiten zaaien? Zijn daar ook nog beestjes dol op waar ik voor moet uitkijken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Je plantjes lijken me niet veel kans meer te hebben, had je ze bedacht/was het een ras voor de weeuwenteelt? Dan was je wat vroeg met zaaien en je moet sowieso toch gezonde plantjes hebben om ze de winter door te laten komen. Zomerteelt is ook wat laat met een groeitijd van toch snel 120 dagen. Wilde spinazie kun je nog wel zaaien, wel goed verzorgen voor een snelle groei en beestjes die je lekkers willen opeten zijn er altijd...kijk maar eens hier met een zakdoekje bij de hand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glitters8 Posted September 9, 2012 Author Share Posted September 9, 2012 Ah dankje. Dus dan haal ik ze er maar uit. Ik weet niet wat weeuwenteelt ofzo is maar ik heb maar wat gedaan. Ik dacht eigenlijk dat je gewoon zaadjes in de grond kon doen wanneer je maar wilt en dat er dan een plantje uit komt en daarna een bloemkool of wat je ook maar gezaait hebt maar zo makkelijk werkt het dus niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antoine Posted September 11, 2012 Share Posted September 11, 2012 Haha, nee zo werkt dat niet. Gebruik een teeltkalender http://moestuin.vancoolwijk.nl/links/teeltkalender.htm Erg handig om mee te beginnen, en het gaat meestal goed... Suc6 gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts