Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Klinkt goed die bramen..wij misschien volgend jaar ook, nu heb ik alleen een bakje bramen in de vriezer voor de nog later te maken bosvruchtenjam.

(O, en we aten radicchiosla met black cherry`s, courgettes gestoofd in knoflookboter, bionica-aardapelpuree met pastinaken, lever gebakken met uien )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ontbijt: verse eitjes van de kippen gebakken op versgebakken brood

lunch: gestaafmixte soep van 3 soorten tomaat, paprika, aubergine en een enkele spekboon, met borstelkrans, rozemarijn, tijm en oregano, afgemaakt met room en verse peterselie.. (was echt goed deze soep)

diner: lamsvlees uit de tuin van Jorieke, gemarineerd in olijfolie, knoflook, munt en rozemarijn met in de oven gegrilde aubergine plakken en een puree van aardappeltjes en premature pompoentjes in de schil, mooie oranje puree afgemaakt met geraspte nootmuskaat en een pietsie geraspte oude kaas.

Geplaatst:
rijst met tofu en zwarte bonensaus met uit de tuin ui, knoflook, spekbonen, en broccoli (gewokt allemaal, yummie)

mmmm, vraagje: maak je die saus zelf? heb je er een goed recept voor?

Geplaatst:

Borstelkrans heb jij ook in de tuin waarschijnlijk Appelvrouw. Is ook een satureja- variant. Kruid. Iets tijm-achtig, perfecte insectenplant. Lijkt / is familie van die satureja waar we het in het voorjaar over hadden. Groeit heel veel bij jou in de buurt.

Geplaatst:
rijst met tofu en zwarte bonensaus met uit de tuin ui, knoflook, spekbonen, en broccoli (gewokt allemaal, yummie)

mmmm, vraagje: maak je die saus zelf? heb je er een goed recept voor?

Nee ik heb nog enkele potten staan maar wil het wel gaan maken als ze op zijn, ik heb een hele boel zwarte boontjes ook gekocht maar geen goed recept nog gevonden helaas.

Geplaatst:

Courgette-knoflooksoep met 30 teentjes knoflook Morado

Gebakken Corne de Gatte met spekjes en ui

Radicchiosalade met Black Cherry`s en sjalotte gris

Perenmoes van Poire de Prêtre toe

Lijkt wel 3 sterren michelin hier

Geplaatst:

snijbiet met kaas, italiaanse gehaktballetjes, ravioli pasta (maken we aaaaltijd zelf maar nu ff niet, in de bonus nl ) tomaatje en zoet zoetzuur

Geplaatst:

Gek of niet maar ik vond vanmiddag een bloemkool in mijn tuin. Het is niet een hele grote, maar ik had het ding totaal over het hoofd gezien . Wij eten dus quiche met gemengde groente( bloemkool, bleekselderij, ui, paprika) en gerookte zalm. Radicchiosla. Pompoensoep met tomaat en knoflook.In omgekeerde volgorde...

Geplaatst:

Ik bedoelde natuurlijk eerst de soep, dan de sla en de quiche... maar ik lieg niet als ik zeg dat het eigenlijk knoflooksoep met tomaat en pompoen was...

Geplaatst:

rode kool met appeltjes, gestoomde rattes, stoofje van veld?varkensvlees met belgisch witbiertje, yogho met pruimensaus toe

(dat stoofje is top:

vleesje procureur aanbraden

beetje meel erbij roeren

uitje erbij 2 min

tomaatje erbij zonder vel 1 min

kruidnagel,laurier, P&Z, drupje fond, biertje erbij

50 min op heel laag vuur stoven

goh, bijna alles uet, moet nog even oefenen op de varkentjes en het witbiertje )

Geplaatst:

Choucroute Premier 2013, comme une ange fait du vélo sur ma langue...

Riesling, pomme de terre d'Ardeche, carré de porc salé, saucisse fumée, oignons avec lard fumé, pommes...(met dank aan deze site)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...