aardbeijim Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Wanneer moet je eigenlijk de vogelkasten beginnen ophangen?Moet je nog iets speciaals doen voor de vogels of hoef je alleen de kasten optehangen. Vorig jaar had ik er 1 nest inzitten. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
hansm Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Winter is het seizoen om je nestkastjes schoon te maken, nu dus ruim voor het voorjaar waneer ze weer nestjes gaan maken.Verder hoef je niks te doen, heel slim hoor Jim om nestkasten op te hangen ik doe het ook, hoe meer vogeltjes in je tuin deste beter zullen ze je moestuin insektenvrij houden. Quote Players only love you when they're playing.
aardbeijim Posted February 20, 2011 Author Posted February 20, 2011 Ja er zijn zowiezo al veel vogels.Eigenlijk een beetje midden in het veld is de moestuin. Wat bedoel je met schoonmaken?Gewoon vorig nest eruit halen of meer. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
hansm Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Inderdaad oude nest eruit en als jullie toevallig een kat hebben en daarvoor een vlooien spray kun je even de binnenkant inspuiten tegen bloedmijten maar dat hoeft niet perse is meer extra. Quote Players only love you when they're playing.
bonnie f Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Ik voer vogeltjes in de winter. Vooral omdat ik het leuk vind.Ik heb dus heel veel vogeltjes in de tuin. (ik verdenk de vogeltjes ervan dat ze elkaar roepen als ik het voer heb aangevuld, er is dan een enorm gekwetter) Ik heb ook veel nestkastjes, niet alleen in de tuin maar ook in de bomen naast mijn huis.Die zitten altijd vol. Erg leuk. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
dennislp Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Geen nest kasjes ofzo hier! Wel dak pannen waar vooral de musjes dol op zijn.. midden in de zomer meer dan 40 musjes in de tuin is dan ook geen uitzondering In de winter voederen wij ook, maar eigenlijk ligt er in de zomer hier ook vaak wel brood enz. Maarja, ze hebben alles, voer, water, blaadjes om tussen door te lopen (halen we nooit weg tussen de struiken, lekker voor de beestjes enz, en dus ook ideaal voor de vogels!) Maarja de dakpannen gaf tijdje terug wel een erg rare wending.. In ene horen we binnen gepiep! Ik wist zeker dat er een vogeltje in de verwarmingsbuis zat, maar mijn ouder dachten van niet. Als nog de buis open gesloopt.. (sloop werk voor een musje, wat zijn we weer goed ) En inderdaad! Er lag een musje, raar genoeg nog zeer gezond terwijl hij er wellicht toch 2 dagen gezeten heeft en een ''val'' heeft gemaakt van zo'n 5 meter. Naar de vogel opvang gebracht en nu vliegt hij denk wel weer ergens lekker rond. Toch raar, zullen ze ergens wel wat materiaal onder de dak pannen gesloopt waardoor ze er in kunnen vallen.. Hopelijk gebeurt het niet vaker! Wel een bijzondere ervaring eigenlijk Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
hansm Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Je hebt gelijk Bonnie een van de dingen van biologisch tuinieren dat je prettige omstandigheden voor vogels schept zodat ze je insekten in moestuin onder controle houden, spreekt mij bijzonder aan.Dit bereik je dus niet met een kaal veld waar enkel in de zomer wat staat, maar met boompjes struikjes nestel gelegenheid en ook denk ik wel bijvoeren, maar vooral omstandigheden die ze prettig vinden scheppen.Net als voor de nuttige insekten/andere dieren insektenhotel, die vlinderkasten, vleermuis kasten, egel verblijfjes en oorwormpotjes, allemaal leuke simpel te maken dingen, en voor kids reuze interesant. Quote Players only love you when they're playing.
Recommended Posts