Geplaatst: 31 oktober 201213 j graag zou ik een appelboom die zelf erg melige appels draagd, gaan enten maar heb hiervoor dus enttakken nodig van een appelboom, (die lekkere eetbare appels draagd)heeft iemand deze voor mij? graag op Walcheren (Zeeland)
Geplaatst: 31 oktober 201213 j it is niet het moment om te enten,Het beste in de zomer of vroege herfst.Heb notarisappel, maar woon in twente.
Geplaatst: 1 november 201213 j Greetje , jij zult oculeren bedoelen. Enten doe je wel degelijk in de winter. Een enkeling doet het ook in de zomer , maar is niet de gebruikelijke gang van zaken. http://www.houtwal.be/vakartikels/vermeerdering/veredelen/enthoutknippen.htm Toppicstarter is dus perfect op tijd met zijn vraag , als hij enthout wilt hbben rond nieuwjaar
Geplaatst: 1 november 201213 j Mijn antwoord kwam door dit artikel.Heb ik ooit in favo's gezet om eens uit te proberen.http://apps.rhs.org.uk/advicesearch/profile.aspx?pid=400
Geplaatst: 15 november 201213 j Je heb snoeihout van de appelboom nodig 20/25 cm.Deze in de koelkast bewaren en dan als de appelbboom bloei dan enten.Zag het vorige week met het Duitse echtpaar op de TV.Zelfverzorging,deze vrouw had 130 soorten appelbomen.Ze waren midden 70 jaar.Ik hou me ook aan bevolen voor div soorten appel snoeihout heb te ruil Yacon. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 15 november 201213 j hoe verstuur je die takjes. en van welke boom wil je ze hebben. ik heb cox orange een duitse appel ruby die fris zuur is zonder echt een zure mond te geven wel veel sapeen goede bewaar appel licht groen van kleur groot van formaat de Mantedeen grote appel, zacht van smaak met veel sap de bekende elstar eventueel per post verzenden?
Geplaatst: 16 november 201213 j Notaris hebben we en de Groninger Kroon, Zoete Kroon,Bramleys Seedling en de Finkenwerder Prins.Ik heb 3 jaar geleden appelpitten gezaaid en daar heb ik 3 van staan.Deze zijn nu 1 mtr hoog met kleine zijscheuten.En daar wil ik op enten.Vorige week gaf Kustlijn de infomatie van een progama op de tv van Garten Geheimnisse.Deze mevrouw had enten van ongeveer 10 cm met 2 of 3 ogen.Je kan van mij ook wel takjes krijgen die in de envelop passen s takjes van 20/25 cm met naam in een plastix zakje voor uitdrogen en bewaren tot de bloei in de appelboom in de groentela van de koelkast.Volgens mij kan het zo in de envelop.wat wil je er voor terug?Heb ook nog honingtomatenzaad. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.