Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Featured Replies

Geplaatst:
Geplaatst:

Vandaag flink wat gedaan, de zon scheen:

Witlof ingekuild, stro erover en een omgekeerde stucton daarop tegen het licht.. gewoon in de moestuin in de grond

ijs gehakt uit alle waterbakken van de dieren, erg belangrijk om niet te vergeten kwam ik achter.

De haag tussen ons en de buren (vlier) gedeeltelijk gesnoeid, later door de hakselaar zodat ik van de snippers weer een pad kan maken.

blad geveegd en geharkt van het pad, blad van de perenboom

wat geschoffeld tussen de knofloken, ik begrijp niet dat het onkruid nog steeds groeit.

Karton gelegd op een paar bedden

onze kitten maar WEER eens uit het topje van de kersenboom van de buren geplukt

goudsbloemen geplukt voor de tinctuur, die dingen bloeien gewoon maar door, vorst of geen vorst .

Geplaatst:

Het was hier vandaag rond de tien graden, zonnetje... erg lekker voor een herfstdag. Lekker gerommeld met oud dahlialoof... de stengels gehakt en als mulch gebruikt. Tijdelijk aardbeienbed ingericht voor de aardbeienbaby's. Het is elke keer zo jammer dat de middag zo snel weer afloopt vanwege invallende duisternis.

Geplaatst:

lekker opgeruimd

tuin = winterklaar

RobO = ook winterklaar

auto nog niet, straks ff banden wisselen

Geplaatst:

tuintje66311385832775.jpg

Alles weer winterklaar in Den Helder....

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

de fiets ook al winterbanden??????

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

toevallig wel, gna, rij namelijk voor de sport op een mtb

Geplaatst:

de laatste frambozen geplukt en aan de kippetjes gegeven en 1 teentje van een bol verse knoflook die ik gisteren gekocht had in de tuin gezet. Ben benieuwd

Geplaatst:

weer een heleboel vlieren gesnoeid en de takken (en die van vorige week) door de hakselaar gedaan en met de snippers een pad naar het kippenhuis aangelegd. Het is een hellinkje af en blubberig.. met sneeuw is het een piste, met regen ook. Nu een prachtig houtsnipperpad! Erg blij mee.

Geplaatst:

Nog maar weer eens een heleboel kweekwortels uit de grond gepeuterd. En verrassing; vandaag kwam er ook zevenblad mee naar boven. Hiep hoi

Kerriekruid gekregen, kerriekruid gegoegeld, zou winterhard moeten zijn dus kerriekruid in tuin gezet.

O, en de appel- en perenbomen positief ingestraald.

Geplaatst:

Vandaag de roos af geknipt, en een heleboel blad van het grasveld geveegd, hup de border in.

(en daarmee ook een heleboel frustraties om wat anders weg geveegd , ideaal

zo tuinwerk doen is gewoon gratis therapie, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al )

Geplaatst:

vaste planten gesnoeid en geknipt voor de compostbak

bieten geoogst, kropje sla

morgen afsteken en herplanten van de jonge stukken

ennuh ....maar weer eens een boompje planten

Geplaatst:

Tuinpad vrijgemaakt van gevallen blad en overgegroeide grasplaggen. Alles geveegd.

Laatste niet winterharde planten binnengehaald en in de badkamer geparkeerd, oa lavendelzaailingen van dit jaar.

Geplaatst:

De laatse rodekool geoogst. Bietjes. En nog wat prei. En nog wat winter ui en knoflook in de grond gestopt.

Geplaatst:
  • Auteur

In mijn kas gezeten en genoten van de warmte...20 graden! Het rook er wel "speciaal"..met die halfvercomposteerde paardenmest

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren de composthoop gedraaid, blad en bladcompost en koffieprut ertussen gedaan en een bergje doorgeschoten rucola.

Verbaasd opgekeken naar mijn bladmosterd 'Golden Frills' die inmiddels ook al te lang stond, maar ineens allemaal verdikte wortels aangemaakt had alsof hij een... ordinaire wortel wilde worden. Kan ik daar nog wat mee?

Verder het laatste deel omgespit en de paden onkruidvrij gemaakt. Net op tijd zo te zien, want vanochtend wakker geworden kijk ik uit op bevroren velden en ruiten.

Geplaatst:

boompje geplant dus, ff geschoffeld wegens onthoudingsverschijnselen in rechter arm,

asters geknipt en versnipperd,

bessen gesnoeid waar nodig (overbodig/dood hout eruit gehaald)

gepland ivm wat extra kali en wel of niet mesten, bonenplekjes gereserveerd, aardappelplekjes idem

Geplaatst:

? rob0, moet je nu al die bonenplek reserveren????

Geplaatst:

Vol goede moed naar achteren gelopen maar zag toen de tuinstoel in de patio, die lokte erg en de zon scheen, dus daar nogal lang in geluierd..

Uiteindelijk toch nog 2 kruiwagens blad op een aantal bedden gelegd, tuinslangen die slingerden opgerold en weggelegd, de laatste bonenstaken uit de grond gehaald en de kuikens streng toegesproken dat ze vanaf nu toch ECHT van de winterpostelein af gaan blijven. ( de grote kippen komen niet in de moestuin maar die kleine etters...)

Geplaatst:
  • Auteur

idem dito..behalve het luieren. en de postelein moet je vervangen voor knoflook

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Een stukje natte aarde gespit t.b.v. plek voor pruim en zwarte bes; wat onkruid verwijderd ( hoe heetten die pluimpjes alweer?) een stuk of wat planten en boompjes (hop, pruim, nog wat met blad) verpoot, kruiwagen opgegraven brandhout, piepschuim, puin verplaatst, beetje aangerommeld op een mooie zonnige winterdag.

aangepast door Gast

Geplaatst:
? rob0, moet je nu al die bonenplek reserveren????

neu, ik bedoel: daar moet ik geen mest leggen, dus vast intekenen in het GMP 2014 (GroteMoestuinPlan 2014 )

..ennuh, en dus geen mest leggen, ennuh, en dus ook kijken waar de stokbonen schaduw gaan geven...

(Greet, je zal 't niet geloven, maar we hadden hier vorig jaar boerenkool van 30 cm in de schaduw van de zonnebloemen, en boerenkool van 75 cm in de volle zon! Met dezelfde bemesting etc.)

Geplaatst:

onze tuin??????????

mis ik iets????

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.