Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik ben opzoek naar sporen printen van eetbaare paddestoelen maakt niet zo zeer uit welke het is eigenlijk. Ik heb is op verschillende sites gekeken maar die printjes of substraten kan ik allemaal niet betalen (crissis) graag zou ik wel willen beginnen met eetbaare paddestoelen.

Ik heb een ruime ervaring met het gebruiken van sporen printen in de pcilocybine sector en ik weet dus ook hoe ik steriel moet werken en alle benodigdheden heb ik tot mijn beschikking ik mis dus alleen de sporen zelf.

weet je niet hoe je een sporen print moet maken vraag ernaar het is eigenlijk heel simpel.

Natuurlijk staat hier wel iets tegen over ik heb een redelijk breed scala aan zaden die ik kan ruilen en eventueel mycelium van pcylocibine soorten al denk ik dat daar op dit forum minder intresse in is.

Ik zie altijd alleen maar goedheid in de mens en ik hoop dan ook dat de juiste persoon mij zou willen helpen met het starten van nieuwe kweken.

Met vriendelijke groet,

plant paradise

aangepast door Gast
Geplaatst:

In ieder geval nog welkom op dit forum . Er zijn hier verschillende hobbyisten op het gebied van consumptie paddestoelen aktief .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Welke paddestoelen gek wil voor mij een sporen printje maken of eventueel een heel klein handje mycelium weg geven (zo klein dat het in een envelop past)? Het hoeft niet veel te zijn ik vindt het leuk om te beginnen bij het allerkleinste

groetjes,

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

Hehe, ik heb ongeveer dezelfde achtergrond en zelfde interesse: ervaring met psilocybes en beschikking over sporen daarvan - eerder ook wel shii-take en oesterzwammen geprobeerd te kweken, maar op het moment geen mycelium of sporen van culinaire soorten.

Misschien wil er iemand zoals P.P. te zijner tijd wel wat uitwisselen: als ik 1 soort aanschaf en jij een andere soort en we sturen elkaar de helft op, dan kunnen de schimmelpluggen vermenigvuldigd worden d.m.v. verdere kolonisatie. Maar ja, dan moet er nog steeds iets gekocht worden.

Er is nog een andere mogelijkheid als ik mij niet vergis: paddestoelen kopen in de winkel en dan onder steriele omstandigheden uit het binnenste van de paddestoel een stukje weefsel wegnemen en dat verder kweken op agar of ander medium / substraat... en de rest kan je gewoon opeten natuurlijk.

Bij groene takken kost deuvelbroed voor oesterzwammen vanaf slechts €6,50 en shiitake een tientje. Of er verzendkosten bijkomen weet ik even niet, ik denk het. Ja het is wel crisis, maar dat moet er toch vanaf kunnen in het uiterste geval.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...