beethoven Geplaatst: 14 december 2012 Geplaatst: 14 december 2012 Hallo mede aardbolstoffeerders, Ik ben nieuw op dit forum en wil me even voorstellen. Ik woon en tuinier sinds kort in Zeeland. Ik ben 59 jaar en heb jaren geleden ook al eens een volkstuin gehad. Door drukke werkzaamheden, jonge kinderen e.d. ben ik daar toen mee gestopt. In 2009 is er bij mij darmkanker geconstateerd en na 6 zware operaties, bestralingen en chemo kuren ben ik per 1 juni van dit jaar voor mijn werk afgekeurd. Ondanks de problemen die ik soms heb met mijn stoma, heb ik toch weer voldoende conditie om te tuinieren. Ik moet ook weer wat omhanden hebben om mijn gedachten te verzetten. Ik heb nu zo'n 170 m2 tuin op een complex op 5 km van mijn woonadres. De grond is zanderig ( niet alle Zeeuwse grond is klei ) en ik kan al een uur na een flinke regenbui alweer wat doen. Omdat mijn vrouw voor haar werk vaak de auto nodig heeft, heb ik nu naast mijn tunnelkas ( 3 x 6 ) ook een schuurtje voor mijn gereedschap, waardoor ik dus op mijn gemak op de fiets naar mijn lapje kan, naast de blokhut een 1000 ltr vat. Ik ben afgelopen jaar voorzichtig begonnen maar komend jaar moet het echt wat gaan worden. ( dat hoop ik toch )Ik verheug me, zoals velen van jullie, dan ook op het nieuwe seizoen. Ik heb nu aardbeien staan. Ook veldsla en bloemkoolplanten (weeuwenteelt) in de kas. Ik hoop spoedig volgend jaar wat te kunnen gaan zaaien en volg met interesse jullie tips en goede raad. Zodra er wat meer te zien is zal ik een paar foto's maken en op het forum plaatsen. groeten, Beethoven Quote
Gemma Geplaatst: 14 december 2012 Geplaatst: 14 december 2012 Welkom! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
beethoven Geplaatst: 14 december 2012 Auteur Geplaatst: 14 december 2012 Per ongeluk heb ik het welkomsbericht geloof ik 3 x geplaatst, sorry Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 december 2012 Geplaatst: 14 december 2012 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kamilla Geplaatst: 14 december 2012 Geplaatst: 14 december 2012 Welkom op het forum. Mooi dat je na zo'n moeilijke periode een hobby hebt kunnen oppakken die veel voldoening en gezondheid geeft. Eigenlijk was ik wel benieuwd naar jouw forumnaam. Schemeren hier ook muzikale interesses door of is het een woordspeling op " de tuinen (hoven) weer te pakken (beet) hebben... Succes en veel plezier. Kamilla Quote
beethoven Geplaatst: 14 december 2012 Auteur Geplaatst: 14 december 2012 Hoewel ik de muziek van Beethoven best kan waarderen is het eigenlijk veel simpeler, ik woon namelijk in de Beethovenlaan Quote
Frank Houweling Geplaatst: 14 december 2012 Geplaatst: 14 december 2012 Ja, dat kan ook een rede zijn! Welkom, en veel (moest)tuinierplezier! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Gem Geplaatst: 16 december 2012 Geplaatst: 16 december 2012 Welkom Quote ~I believe in God, only I spell it Nature~
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.