Borsalino Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Nu ik al een jaar een glazen serre heb is het tijd om de ruiten te wassen en ontdoen van alg en aanslag enzo. Maar is het niet beter iets in het water te doen, bv bleekwater of azijn of iets anders? Kom nogal tegenstrijdige berichten tegen wat te gebruiken en of het iets uithaalt tegen schimmels en insecnteeitjes en dergelijke? Natuurlijk zonder te morsen op de aarde, kuisen als tante Kaat dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Ik sop de ruiten lekker af met in het water ecover afwasmiddel...daarna spoel ik de kas door. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Ik gebruik ook ecover. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Als je regelmatig het condens aan de binnenkant van de ruiten trekt met een rubberen trekker, dan hoef je niets te gebruiken en blijven ze mooi schoon, komt er geen groene aanslag ook. Ik zou binnen geen middelen gebruiken. De buitenkant kun je net zo schoonmaken als je gewend bent ramen te zemen. Met ammonia of spiritus of schoonmaakazijn, drupje afwasmiddel erbij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenpoging Posted August 19, 2016 Share Posted August 19, 2016 Vraagje: stel je sproeit tegen de plaag op de tomaten in de serre ( even gaat het me niet over de discussie wel of niet doen) en de koper komt op het glas en het is warm en je kan moeilijk aan het glas, zal dit dan je glas aantasten wanneer je uiteindelijk de planten gaat opruimen en terug aan het glas kan? Quote Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts