Red Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Hallo allemaal,Nu ik er eindelijk uit ben welke blauwe bes/bosbes wil Sunshine Blue was ik op zoek gegaan naar planten hiervanIk schrok van de prijzen.Ik heb hiersoor dan ook wel geduld want neem aan dat vanuit een stek ik niet gelijk vruchten heb.Dus heeft iemand een stek van deze bosbessen /blauwebessen struik ter overname.??Groetjes Red Ps,als je een andere blauwe bes heb die ook lekker is en er een stek van heb is dat waarschijnlijk ook welkom Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
RobO Geplaatst: 7 januari 2013 Geplaatst: 7 januari 2013 ik heb het wel geprobeerd maar de meeste stekken deden niks en de paar die overbleven hebben uiteindelijk ook het loodje gelegd. ze moesten eerst met wat stekpoeder in de kou, een paar maanden onder nul, dan opgroeien in zure grond en na een jaar of 4 geven ze de eerste vruchten, volgens de boekjes dan... misschien een koopje? hier Quote
Red Geplaatst: 7 januari 2013 Auteur Geplaatst: 7 januari 2013 oke ja das jammer dat het niet gelukt is,Wist ook niet dat het zolang zou duren eer ze bessen geven. De tip die je had ziet er goed uit ,enkelt veel te ver weg voor mij Ik woon in het noorden en dit was in limburg Maar bedankt voor je tip Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
CorvK Geplaatst: 7 januari 2013 Geplaatst: 7 januari 2013 oke ja das jammer dat het niet gelukt is,Wist ook niet dat het zolang zou duren eer ze bessen geven.Dat is ook de reden dat ze zo prijzig zijn Red. ik heb het wel geprobeerd maar de meeste stekken deden niks en de paar die overbleven hebben uiteindelijk ook het loodje gelegd.ze moesten eerst met wat stekpoeder in de kou, een paar maanden onder nul, RobO, dat stekpoeder de wortelgroei bevordert, wist ik wel. Dat ze eerst een paar mnd vorst zouden moeten hebben, heb ik nog nergens gelezen. Waar had je dat gelezen RobO? Quote Mvrgr. CorvKhttp://www.rotsplantenvereniging.net/http://delangstraat.groei.nl/
Red Geplaatst: 8 januari 2013 Auteur Geplaatst: 8 januari 2013 Dat is ook de reden dat ze zo prijzig zijn Red. Ja dat kan ik nu dan wel weer begrijpen, Zover ik gelezen heb waren de bessenstruiken (rode) vrij makelijk te stekken.Dus werkt dit dus weer anders bij de blauwe bes,zo leer ik weer wat Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Frank Houweling Geplaatst: 8 januari 2013 Geplaatst: 8 januari 2013 Dat klopt. Vaak worden blauwe bessen in "gewone" potgrond gestekt. Gaat prima bij rode bessen etc. (Ribes ...), maar slecht bij blauwe bessen en familieleden (Vaccinium). Uitzonderingen nagelaten, voordat mensen komen vertellen dat ik ongelijk heb Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.