HuubvG Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Zou het kwaad kunnen als ik vandaag ging snoeien? Al het hout is dus bevroren, het breekt meer af dan dan het gesneden wordt. Quote
nanda Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Bij mijn weten kun je beter niet snoeien met vorst omdat de boom dan geen wondweefsel kan aanmaken om de boel af te dichten. Quote
Kamilla Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Ik heb altijd gehoord dat je na het snoeien een periode van minstens een week geen vorst mag krijgen. Dat wordt dus plannen en even wachten... Quote
HuubvG Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Geplaatst: 15 januari 2013 Oké dat is duidelijk, dat wordt afwachten dan.Bedankt voor de antwoorden. Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 (Pit)fruittelers zijn in deze periode zelfs met deze vorst de peren en appelen aan het snoeien, wanneer ze dit zouden moeten uitstellen tot na de vorst zou het werk nooit op tijd klaar zijn. (deze snoeiwonden) moeten indrogen Druiven kun je nu ook snoeien, wacht je daarmee tot er hogere temperaturen zijn , zit de sapstroom erin en gaan ze 'bloeden' Uitzonderingen: Kers, pruim, abrikoos (steenfruit) dus nu niet snoeien ! Dit kan in maart (voorjaars snoei) of augustus Quote
HuubvG Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Geplaatst: 15 januari 2013 Als ik het goed begrijp doen de pitfruittelers dit nu uit economische/commerciële overwegingen en kan ik - als vrijwilliger in een natuurtuinenproject - gerust wachten op wat gunstiger temperaturen? Druiven zijn er niet, steenfruit kan dus wachten tot het voorjaar, dat zal ik onthouden. Als het echt beter is dat het pitfruit nu gesnoeid wordt, dan zou ik er deze week nog mee aan de salg kunnen gaan. Quote
Frank Houweling Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Dat klopt, u kunt gerust nog even wachten. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.