Missmass Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Hoi, Ik heb het idee opgepakt om nu nog veldsla te gaan zaaien in de volle grond (zonder koude bak). Is dit aan te raden, of ben ik al te laat en is het gevaar op doorschieten te groot? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
appelvrouw Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Ik denk dat je te laat bent. ik zou dan eerder een vroege sla zaaien. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nicolette Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 persoonlijk zou ik het gewoon nog proberen. Afdekken met plastic of vliesdoek. In principe zou je het nog tot eind feb onder glas kunnen zaaien. Dus de volle grond is een gok maar wie weet lukt het. En anders ben je hooguit wat zaden kwijt. Overigens zou ik inderdaad de vroege sla soorten zowiezo proberen Quote
Musje Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Ja hoor, kan nog best. Quote Maar na de winter komt de lente weer.
Missmass Posted January 31, 2013 Author Posted January 31, 2013 Heb de gok genomen en heb 4 potjes met potgrond gevult en er veldsla in gezaaid. Hoop dat het lukt! Mijn andere soorten zijn nog niet te zaaien buiten, rucola en klein duimpje. Hiervoor moet ik toch echt nog wachten tot maart. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
nick86 Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Ik heb net buiten wat gezaaid en ook binnen. Ik begrijp dat het binnen te warm is voor veldsla? Quote
Missmass Posted January 31, 2013 Author Posted January 31, 2013 Yes, het is een wintergroente die je eigenlijk in het najaar zaait. Hij kiemt niet of nauwelijks binnen. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
nick86 Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 Ik ben eigenwijs en wacht het gewoon even af haha. Zal wel niets worden Quote
Recommended Posts