hayays Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 kan iemand me vertellen, wanneer je paprika plantjes moet overplaatsen naar potjes.heb ze vorige week gezaaid, en ze zijn gisteren beginnen bovenkomen.wanneer moet je ze dan overplanten. en hoe lang moeten ze in zo een bakje.of mogen ze dan al gewoon in een potje op de vensterbank. het is maar er is 1 van de 4 soorten die nog niet kiemt, en op pakje van de rode paprika stond vanaf maart zaaien, dus die moeten ook nog in bakje, en ofwel moet ik er eentje bijkopen, of het kan erin als de andere plantjes eruit mogen. Quote voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul1985 Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Beste wachten tot er minimaal 2 echte (dus geen kiemblaadjes) aanzitten, en dan pas verspenen.Voordat ze dan weer over moeten in een groter potje moet hij toch echt wel een potlood lengte hoog staan. Maar iedereen doet het natuurlijk op zijn/haar eigen manier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hayays Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 mercie, moeten ze dan ook nog in zo een kweekbakje, of mogen ze dan gewoon op de vensterbank. Quote voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul1985 Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Gewoon in een potje op de vensterbank, kweekkastje is alleen voor het ontkiemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Ik zaai ze altijd erg ruim in een zaaibakje.Als ze dan het tweede echte bladpaar hebben verspeen ik ze pas.Ze hebben lang de tijd in mijn zaaibakje ( heb maar 10 plantjes per zaaibakje van 30x24 cm ) Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts