Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Parelhoenders

zoniet

Recommended Posts

Inmiddels nog geen van deze gevogelte, maar bij een bevriende fokker kan ik ze krijgen. Die fokt speciale aparte kleuren, extra leuk.

Nog niet zo lang zijn we van de pauwen van de buren af, denk niet dat het verstandig is dat wij dan die schreeuwlelijkers nemen. Hoewel dat schreeuwen van de pauwen niet de overlast was, maar feif dat ze over het hek naar ons gingen en al het kippevoer vraten. En die beesten kunnen vreten! Ook op de weg en auto's zitten was de laatste druppel. Nadat ik ze voor de zoveelste keer had gevangen en terug gebracht, was het afscheid van ze nemen.

Vrag me af of ze over het hek naar de buren zullen gaan, wat natuurlijk niet de de bedoeling is en ik wel bang voor ben dat ze dan overlast gaan geven.

Poelepetaten zijn geweldig!                  Ze communiceren met elkaar op een heel melodieuze manier. Het is net of je op een verjaardagsfeestje zit met tien tantes op leeftijd.

Ze kunnen ook hun "rokken" optrekken en dan rennen ze rond terwijl ze haakse hoeken maken. Dat doen die tantes nou weer niet.

Maar ze zijn ook heel honkvast. Het is dus verstandig om kuikens te nemen.

De kuikens zijn erg gevoelig voor vocht. Tam worden poelepetaten nooit en veel eieren leggen ze niet.

Vliegen kunnen ze uitstekend, ze ontsnappen bij mij regelmatig en komen uit zichzelf weer terug.

Respect hebben ze ook niet, ze hangen gewoon aan vleugel van een kip (die drie keer zo zwaar is) en houden dan vast zodat ze meegesleept woren.

Mijn vier parelhoenders lopen bij mij in een boomgaard van 2000m2, samen met 35 kippen en 5 kalkoenen. Omheining van 130cm hoog met daarboven nog twee schrikdraden.

• Like 2

Ik zou ze nog niet nemen met geld toe, alleen al om het geluid maar zo te lezen ook om hun gedrag :lol:

Bij een boomkweker waar we wel biggen aan leveren, lopen er ook aardig wat. Daar is het dan wel leuk dat ze zo ineens ergens opduiken of rondscharrelen. Hier in dit filmpje stappen ze daar helemaal op de achtergrond de varkenswei in en hebben daar meteen spijt van ;)

• Like 1

• 2 weeks later...

ondanks dat ik in 2013 aan t begin van dit topic zei ze niet meer te nemen, lopen er hier nog steeds een stel parelhoenders, ze lopen om de grote vijver en houden de reiger en aalscholvers op afstand.

zwemmen gebeurt eigenlijk alleen als er een perongeluk in t water valt, uit zich zelf heb ik ze t nooit zien doen

Oh hahahaha. Dat filmpje. Heb niet geluisterd naar wat die beste man zei. Helemaal gebiologeerd door het schouwspel op de achtergrond.

Maar het zwemmen valt dus mee.

Ze tetteren als oude tantes.

En het zijn felle, honkvaste donders.

Interessant! Ik blijf twijfelen. Maar vind het zeker leuk om verder over na te denken!

wees bevriend met kleine dingen