zoniet Posted March 1, 2013 Share Posted March 1, 2013 voor wie erg vrij woont of buren heeft die tegen herrie kunnen zijn het hele leuke beesten, een beetje op zich zelf maar wel aan het erf gebonden.ze zijn erg hard en slapen ook bij min 10 gewoon in de bomen, qua gedrag zijn ze een beetje vergelijkbaar met pauwen, met als verschil dat je van parelhoenders wel meerdere hanen kan houden.ze vreten alles van gras tot hondenbrokken of biefstuk als je t ze zou geven, echte afval verwerkers, en hier gingen ze ook actief achter de muizen aan, die eten ze ook, en het schijnt dat ze jonge ratten ook niet laten lopen. ideaal dus zou je zeggen, maar hier komen ze denk ik niet meer.... ze hebben namelijk een groot nadel, ze zijn DOM ze gingen hier regelmatig op de kennel hekken zitten slapen en dan werd er dus sóchtends wel eens een van het hek geplukt door een van de honden ik ben in 8 maanden tijd van 10 naar 2 parel hoenders gegaan op deze manier, en heb gisteren de laatste 2 zelf opgegeten, erg lekker en mooie dikke borst filets met veel smaak, de poten waren wel wat stug maar daar geef ik niet omowjah ik vermoed dat als je bv kwartel kuikens er bij hebt of krielkip kuikens dan denk ik dat ze dr daar ook wel een van zullen lusten als ze de kans krijgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Jammer van het verlies want ze zijn prachtig maar ik vind ze ook een beetje dom.... Ik zou ze graag willen hebben maar dan krijgen we echt problemen met de omgeving . Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElineSophie Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Dat woordje "erf-gebonden" klinkt mij dan weer als muziek in mijn oren.... (Zie mijn post na jou over tuin afrasteren als je kippen houdt). Bij gebrek aan kennels is dit misschien wel mijn ideale kippetje. Wat denk jij? (Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, een fulltime peuter, een parttime kleuter, een parttime puber en een fulltime kat. Verder erg veel ruimte, landelijk, buren erg ver weg,maar een tuin die niet geheel af te schermen valt)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Ze kunnen bleren als pauwen maar hebben de lekkerste eitjes dus als je de ruimte en kans hebt, zeg ik gewoon doen! Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoniet Posted March 9, 2013 Author Share Posted March 9, 2013 ze zijn minder locatie vast als kippen en hebben zeker veel meer ruimte nodig, anders gaan ze wel zwerven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoniet Posted March 9, 2013 Author Share Posted March 9, 2013 Ze kunnen bleren als pauwen maar hebben de lekkerste eitjes dus als je de ruimte en kans hebt, zeg ik gewoon doen!ik vind het geluid van pauwen veel minder storend als dat van parelhoenders, de zeven pauwen die ik vroeger had konden echt niet op tegen 2 parelhoenders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yola Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Heb hier ook een stel van die lawaaipapegaaien rondlopen, prachtige vogels, vind ze heel erg dinosaurus-achtig aandoen zoals ze door de omgeving patrouileren.Hoop dit jaar op kuikens uit natuurbroed, heb gehoord dat alleen de oudere hennen broeden.De parelhoenders zijn wel honkvast maar hebben een gigantisch terratorium, toffe aparte dieren.De kuikens van de eenden en kippen laten ze met rust, maar erg vriendelijk zijn ze er niet tegen, ze staan in rangorde hoger dan de kippen maar vreten uit dezelfde bak met de eenden.Ben hier overigens de enige die ze echt leuk vindt, man en zoon worden af en toe horendol van hun gekrijs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdinand Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Ik heb ze ook. Ze krijsen niet zoveel. Eigenlijk alleen als ze schrikken. Ik vind ze erg grappig. Ze zijn ook dom. Afgelopen zomer zaten ze onder de braamstruiken te broeden. Twee naast elkaar met daaronder 60 eieren, waarvan er twee uitkwamen. Hele schattige kuikens. Helaas had ik ze beter niet vrij kunnen laten rondlopen met de kuikens, want die vond ik twee dagen later dood. Hopelijk volgend seizoen beter. Ik denk dat ik wat eieren ga laten uitbroeden door mn kippen. De eieren heb ik nog niet geprobeerd want ik heb ze ze allemaal laten bebroeden. Bij mij leggen ze alleen in de zomer. Ze kunnen trouwens goed zwemmen. Ze springen zo in de sloot en zwemmen dan naar de overkant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Vandaag broedeieren gekregen, liggen nu te rusten. Morgen verhuizen ze naar Loraine, daar dag rusten en dan gaan ze in de broedmachine. Ben heel benieuwd naar de parelhoen kuikens.In Amerika lopen ze tussen de kippen, om de kippen te waarschuwen tegen roofvogels. Geven goed alarm en de kippen maakte dat ze binnen kwamen.Wat voor een nachtverblijf hebben ze eigelijk nodig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loraine Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Vanavond gaan de eitjes na hun rustperiode in de broedmachine Zijn er nog mensen met broedtips? Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren." Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Broedtips heb ik niet maar ik kan wel zeggen dat parelhoenders, net als kalkoenen graag netels lusten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Mij lijkt dit een goede tip: uitbroeden in de lente Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoniet Posted October 7, 2014 Author Share Posted October 7, 2014 in de lente broeden inderdaad, sowieso is de bevruchtging nu vaak ruk, en de kuikens kunnen bar slecht tegen vocht en hoge luchtvochtigheid, dus kuikens die je nu broed moet je de hele winter binnen houden.waarschuwen doen ze trouwens prima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Bedankt voor jullie tips, maar zo lang kunnen wij de broedeieren niet bewaren Broedeieren cadeau gekregen, weten dat de timing niet goed is.Gaan het andere kippenhok klaarmaken en dan afrastering naar de andere kippenweide. Zo lang ze nog klein zijn houden we ze dan binnen met een kleine uitloop, pas later naar de kippenweide. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Hoe is het met de parelhoender eieren afgelopen Jane Doe? Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 ze hebben namelijk een groot nadel, ze zijn DOM ze gingen hier regelmatig op de kennel hekken zitten slapen en dan werd er dus sóchtends wel eens een van het hek geplukt door een van de honden ik ben in 8 maanden tijd van 10 naar 2 parel hoenders gegaan op deze manier Wie is hier de dommerik... ? Laten opvreten door de honden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Is niets geworden, krijgen volgend jaar nieuwe eieren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Ok. Dankjewel voor je reactie. Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Hopelijk kunnen we volgende keer verslag geven van het uitbroeden en de kuiks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxmirjamxxx Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Jammer dat het niets is geworden! Heb je al vaker eieren uit gebroed in de machine die je gebruikt (miss een domme vraag, maar kon het niet vinden) iedere soort ei heeft weer een andere aanpak nodig. (Heb zelf een keer een zwanen ei uitgebroed, nou ja ben er niet zelf op gaan zitten;) en veel kippen, maar nog nooit parelhoenders Edit....O, zie nu in je profiel dat je ervaring zat heb met broedkasten, excuus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berijl Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 ah, jammer dat het niets geworden is. Hier dit jaar een leuk groepje parelhoenders gefokt. De meeste zullen deze winter richting de vriezer verdwijnen, ze zijn superlekker! Ik heb de eieren overigens door de kippen laten uitbroeden. De parelhoenmoeders zijn wel broeds geworden maar zaten altijd op zeer ongelukkige plekken te broeden. Wat dat betreft zijn ze idd een beetje dom Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoniet Posted December 10, 2014 Author Share Posted December 10, 2014 en t zijn nog slechte moeders ook, moeders ging hier rustig op t dak slapen, de kuikens moesten het maar uitzoeken.deze zijn gelukkig geadopteerd door een bijna permanent broedse maranshen toen, maar toch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 schreef xxxmirjamxxx: Edit.... O, zie nu in je profiel dat je ervaring zat heb met broedkasten, excuus Excuus waarvoor jouw vraag is juist goed. De broedkast van Loraine is nieuw, ms met ventilator. Loraine en ik houden de beschrijving van ms aan en dan voor de juiste soort omdat daar wel eens verschil in kan zijn van temperatuur, vochtigheid en dagen. Onze broedkasten zijn gebruikt, ms met latten ventilatie. Die zijn hier nog niet in gebruik geweest, omdat die net na het seizoen zijn gekomen. Schoongemaakt en laten draaien, draaien super stabiel. De omgeving is ook mooi stabiel. We zullen het zien volgend jaar, wat voor mooie Bresjes uit mogen komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 He kijk. Er is al een topic over poelepetaten. Ik kan er een stelletje aan komen. En bedacht ze een seizoen te houden voor de eieren en daarna de vriezer in te hupsen. De narigheid is dat ik lees dat ze zwemmen. Dat was niet de bedoeling. Anders krijgen we een herhaling van het eend-verhaal (pleitos). Ik ga me nog eens verder inlezen. Maar lekkere eieren en lekker vlees klinkt goed, en aan herrie storen we ons niet heel erg. Denk ik (...) 1 Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 Leuk joh! Zou ik meteen doen. Dat hysterische gegiechel van die dieren... 😂🤣😍 En zwemmen... heb ik nog nooit van gehoord. Misschien kunnen ze het wel, maar het zal zeker niet hun hobby zijn. Vliegen wel, dat kan misschien een probleem worden. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts