kael Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Bij teelt in de kas (serre) vraag ik me af als je de verluchtings ramen nu beter afschermt met vliegengaas of juist niet?Bij afschermen vermijdt je dus insecten in de kas die je kweek kunnen aantasten, maar heb je die insecten nu ook juist niet nodig om de bevruchting goed te laten verkopen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 dat hangt van je teelt af, zelfbestuivers zoals tomaten kun je tikken, andere kun je kwasten. Kolen, bladgroenten etc hebben geen bestuiving nodig. Druiven zijn wind en zelfbestuivers volgens mij. Aardbeien zal wel een probleem worden zeker bij doordragers, maar die staan hier altijd buiten. wij hebben boven de toppen van de planten gele vangplaten van Horiver, daar zitten elk jaar heel wat luisjes, koolvliegen, witte vliegen en andere narigheid op. Sinds die platen geen plaag meer gehad, wel af en toe een klein beetje schade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Op warme dagen staat de serre bij mij open en kan er ook vanalles en nog wat invliegen maar misschien geen slecht idee om dit af te schermen met vliegengaas.Onlangs heb ik een serre bijgeplaatst in plastiek, is met 2 venstertjes met vliegengaas maar heeft een deur om op te rollen waardoor er momenteel veel langwerpige vliegen in zitten, hopelijk kan dit ook geen kwaad voor de groenten die er momenteel instaan; paprika, peper, meloen, komkommer, sla Die vangplaten lijkt me ook geen slecht idee. grtjs,K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts