Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Leuk zo die wigwams. Zonde van je kolen, misschien kan je volgend jaar eens proberen ze onder anti-insectengaas te telen. Broccoli uit eigen tuin is zo lekker, zou zonde zijn als je dat op zou moeten geven (is persoonlijk natuurlijk).

Hoe gaat het eigenlijk met je paprika stekje?

Ik heb geen aanwijzingen dat het op dit moment misgaat met die kolen. Over de vogelvraat zijn ze heengegroeid, je ziet het nog wel, maar de nieuwe bladeren zijn toppie gaaf.

Maar kijk eens wat een ielige dingen... hoe moet daar nou straks een zware kool in groeien?

Met de stekken gaat het goed... ik graaf de worteltjes niet op (deze keer niet... ), maar er vormen zich nieuwe blaadjes.

Ook het paprikablad en het tomatenblad leven allebei nog... groen en stevig... maar geen andere activiteit...

Geplaatst:

WAUW Jasmin echt geweldig zoals alles erbij staat hoor.......je gaat echt goed!!!

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Geplaatst:

Leuk Jasmin staat er allemaal goed bij, verbaas me dat je aardappels zo hard gaan,

mischien zijn vaste kool planten wat voor je die vindt ik in iedergeval makkelijker.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Zooooo! Lekker vol! gaat lekker!

Als ik t zo weer zie word er weer flink bevestigd dat ik te laat aan het zaaien ben gegaan denk... vooral de zonnenbloemen, liggen nu 3 dagen in de aarde.. (wel al ontkiemd en 3cm groot )

Geen stress jongen. De een is vroeger en sneller met het een, en de ander met iets anders. Mijn komkommer is ook net boven met een paar kiemblaadjes, terwijl anderen al kk eten.... Ik was weer sneller met tomaat, maar weer langzaam met peper en aubergine...

Ik heb bonen die in bloei springen, en bonen die nog onder de grond nadenken of ze wat gaan doen, of niet...

Iedereen toont zijn opschepdingetjes... eerlijk is eerlijk, maar dat is ook leuk... dat ieder zijn eigen dingetjes heeft om mee te geuren, en dat is leuk om te delen. Niet om in de stress te schieten dat jijzelf iets niet goed hebt gedaan... kan je wel bezig blijven...

Geplaatst:
Leuk Jasmin staat er allemaal goed bij, verbaas me dat je aardappels zo hard gaan,

mischien zijn vaste kool planten wat voor je die vindt ik in iedergeval makkelijker.

Heb je zelf al eens gewoeld onder de grond bij je eigen aardappelen?? Misschien doe je nog eens een ontdekking....

Ik heb allemaal vroege aardappelen, dus dit formaat mag ondertussen wel eens... Volgens mij moeten die in juni er al uit...

Geplaatst:

Ik had ook begrepen dat ze in juni eruit mochten. Maar ze moeten toch eerst nog gaan bloeien voor dat kan?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Nee niet doen. Ik had gelezen dat als de bloemen afsterven, je dan de aardappels kan opgraven. Maar ik ben benieuwd naar verdere reakties.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik heb geen aardappelen dus valt niks tevoelen,

is eigenlijk niet helemaal waar ik heb wat oude rassen in pot maar pas sinds een week of 2.

Nee bloemen moeten er niet uit, maar hoelang zitten jouw aardappelen nu pas in de grond dat is toch in aantal weken heel vlug

volgens mij hebben wij vroeger nooit vroege aardappels gehad ik herrinder me dat ze pas eind zomer eruit gingen.

Geplaatst:

Super gaaf Jasmin, het ziet er prachtig uit allemaal!

En wat een schattige kleine ijsbloempjes in mini mandjes ^_^ ik heb een zwak voor ijsbloemen.

Geplaatst:

O, wat is je tuin alweer verandert. Mooi en leuk. Ik vind het altijd leuk om over al die experimenten te lezen. Ik kom daar nooit zo op. Ik vind je balkon geweldig. Mijn aubergineplantje is en blijft wat pielig. Ben benieuwd.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
Ik heb geen aardappelen dus valt niks tevoelen,

is eigenlijk niet helemaal waar ik heb wat oude rassen in pot maar pas sinds een week of 2.

Nee bloemen moeten er niet uit, maar hoelang zitten jouw aardappelen nu pas in de grond dat is toch in aantal weken heel vlug

volgens mij hebben wij vroeger nooit vroege aardappels gehad ik herrinder me dat ze pas eind zomer eruit gingen.

Ik heb even teruggespiekt in dit zelfde topic... de-tuin-van-jasmin-t854-20.html#p12525 De aardappelen gingen er ergens de eerste helft van maart in. De muizen kunnen er zowiezo vroeg uit, en dat is de eerste rij...

Ik heb ze nooit water gegeven, dus ik vind het helemaal niet vlug gaan. Aardappelplanten bleven lang erg klein. Ook omdat ik niet echt gemest had. Later een beetje patentkali gegeven, maar door het uitblijven van regen, bleef dat maar gewoon bovenop liggen.

Geplaatst:

Zohe jij bent ongeduldig half Maart zit dan net 1 1/2 halve maand in de grond en dan al zulke aardappels is toch hardstikke vlug

en nog weinig moeite zo te horen

dan begrijp ik gelijk dat kolen niks voor je is die staan maand na maand voor er wat te oogsten valt

Geplaatst:
O, wat is je tuin alweer verandert. Mooi en leuk. Ik vind het altijd leuk om over al die experimenten te lezen. Ik kom daar nooit zo op. Ik vind je balkon geweldig. Mijn aubergineplantje is en blijft wat pielig. Ben benieuwd.

Ik weet hoe ernstig of pielig het plantje is, maar die ik van jou heb gekregen (heb er nu zes) doen het hier uitstekend, en groeien naar behoren...

dscn7126.jpg

Anders kom je er gewoon een paar terug halen als deze groter zijn dan die bij jou....

Geplaatst:

Dit is de beroemde Blue Spice Mutant. De vier samengesmolten stengels splitsen bij het volgende knooppunt in een dubbele in het midden, en twee enkele er naast, en bij de volgende knoop splitst de dubbele stengel weer in twee. Resultaat: 4 toppen, die nu in bloei komen.

dscn7222p.jpg

Ik heb echt heel veel soorten basilicum gezaaid, van alles enkele plantjes in een pot, om te kijken hoe die planten er uit zien, hoe ze verschillen, welke lekker zijn en welke onzinnig niet lekker. En ik wil zaadwinning uitproberen. En wel gecontroleerd, zodat er geen kruisbestuinving plaatsvindt tussen al die soorten.

Uiteindelijk hoop ik een paar favorieten over te houden. Citroenbasilicum vind ik erg lekker, maar groeit van geen meter. Vorig jaar ook al zo prut. Deze Blue Spice vind ik prachtig, en is natuurlijk mijn baby, maar de smaak vind ik niet super genoeg om in het groot te telen. Voor de sier is het OK. Rode basilicum is ook drama. De Shiso kwam niet op, de Red Bosa groeit niet hoger dan een paar centimeter... al maanden, en de Rode Basilicum van Bolster heeft kuren... groeit bij vlagen OK, en dan weer stagnatie met bruine vlekken, herstelt zich... maar ik ben niet wild enthousiast. Green Ruffles is weer wel toppie: sterke geur, prachtig om naar te kijken...

Misschien leuk voor een apart topic over de diverse soorten basilicum, kan ieder zijn eigen recensie per soort schrijven. Mijn laatste aanwinsten zijn Thaise Basilicum van Monique gehad, en Griekse Basilicum via de zadencaroussel van het tomatenforum. Ze staan nog op te groeien, nog erg pril.

Ik heb ongeveer 12 of 14 soorten, en ben net een soort Dennis met Munt... heb ik met Basilicum... ik moet me echt vastbinden om niet door te slaan en voortdurend verschillende soorten basilicum op de kop te tikken. Maar ik vrees dat ik ga verliezen en de obsessie gaat winnen, juist omdat de basilicum van de eerste ronde zo prachtig ontwikkelt... ook gewoon mooi als sier om naar te kijken...

Geplaatst:

Juist leuk hoor dat doorslaan, straks zit je in ""mijn vrouw heeft een hobby"" op tv mag dat wel mensen die in hobby opgaan,

dus lekker veel uitproberen Jasmin, van weekend sprak ik een meneer met Pelargoniums die meer dan 600 soorten heeft waaronder een veel kleindere maar hardstikke mooie groep geurpelargoniums die ik eigenlijk allemaal wel graag wil,

maar stel je voor meer dan 600 verschillende van 1 plant dat heb jij straks denk ik ook

Geplaatst:

veel soorten zijn zeker leuk! Ik heb er 6,

eentje waarvan ik de naam even niet weet wel met kleinere blaadjes is die.

verder;

- Paarse basilicum (of rood.. net hoe je t noemt. is toch het zelfde?)

- Kaneel basilicum

- Normale basilicum

- Slabladige basilicum (bolosso)

- Anijs basilicum

Maarja, helaas komt er van die anijs basilicum tot nu toe niks boven de grond

Geplaatst:

Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel met basilicum. Ik wil vooral diegene die het makkelijkste te kweken is.

Ik ga meer voor de koriander, heb ik dit jaar pas echt ontdekt. Vooral de citrus variant is heerlijk.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

• Nieuwe aanmaken...