Ga naar inhoud

Tijd tussen oogsten en zaaien van tomatenzaad

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

Als ik ergens een smakelijke tomaat tref, neem ik er eentje mee naar huis en probeer daar het zaad van te winnen. Regelmatig ben ik hier succesvol mee, bij zowel snoeptomaatjes als grotere.

Nu trof ik deze week een trostomaatje waar ik zaad van gewonnen heb. Weet iemand misschien wannneer ik dit zaad op zijn vroegst kan gebruiken om succesvol te zaaien ? Is dat dit seizoen nog, of dient het zaad lang te rusten zodat het pas in 2014 toegepast kan worden.

Groet

Willem

Geplaatst:

Drie weken geleden heb ik uit kleine tomaatjes de zaden gehaald en tussen keukenrol op de verwarmingsketel gelegd. Twee weken geleden heb ik het gezaaid en uit alle zaadjes heb ik nu mini plantjes

Succes!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Dag dames en heren,

Het is (wee ) gelukt.

Zowel de zaadjes van de snoeptomaatjes die ik het vorige jaar oogstte, als de "verse" zaadjes die ik een paar weken terug oogstte van de trostomaten,zijn goed opgekomen

Groet

Willem

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...