Geplaatst: 2 april 201312 j hallo. ik zit met een klein probleem.meerdere malen krijg ik een mail op mijn postbus van ene [email protected] waarvan ik mij nooit bij aangemeld heb. vindt dit vreemd, maar weet niet waar dit vandaan kan komen.is het mogelijk dat het via moestuin forum naar mij komt? wie weet hier raad mee.is dit een bedreigende mail waar mijn computer de mist mee in gaat?als ik op t net ga kijken wie achter dit adres zit krijg ik alleen tekst in t Engels wat ik helaas niet kan lezen.vandaar hier dit berichtje
Geplaatst: 2 april 201312 j Ik weet niet wat het is, maar ik zou het gewoon verwijderen. Ik krijg heel vaak spam, als ik de afzender niet ken, open ik het niet en gaat het zo de prullebak in.
Geplaatst: 2 april 201312 j De wereld van internet en digitale reclame, zoals je het eigenlijk moet zien. Waar je vroeger nog platgebeld werd (rond etenstijd, we kennen het) met onzin vragen, enquetes en verkooppraatjes - is er nu het fenomeen spam. Digitale reclame en oplichting, via de e-mail box naar willekeurige e-mailadressen. Ken je de afzender niet? Dan simpelweg weggooien en misschien eens denken aan een virusscanner/malware scanner die ook spam oppakt. Je e-mail adres afgeschermd houden op internet! Niet zomaar je e-mailadres op een forum, artikelen, reactie op internetpagina e.d. achterlaten. Robots 'oogsten' deze e-mail adressen van internet en sturen je vervolgens spam van allerhande partijen. Hotmail of gmail? Ander gratis e-mail adres? Verander eens in de 2 jaar je e-mail adres, dat scheelt ook een hoop.
Geplaatst: 2 april 201312 j Markeren als ongewenst en verwijderen, Beland hij voortaan in je mapje voor ongewenste mail (waar hij na een tijdje ook automatisch verwijderd wordt). Ik open vreemde mails geen eens meer. Direct rechtermuisknop op titeltje in de lijst van mails en delete. Maar vooral bij dit soort mails: Sowieso geen linkjes aanklikken, ook niet teksten als: "Werkt de afbeelding niet? Klik hier!" "Can't see anything? Click here" enz. Gewoon nergens op klikken. Als je wel ergens op klikt en het blijkt een virus te zijn... > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 2 april 201312 j Je email op het forum is afgeschermd en alleen voor ons inzichtelijk. Je moet het email adres niet publiekelijk in een bericht op het forum zetten. Hoe dan ook, vroeg of laat krijg je op elk email adres in gebruik wel een keer spam binnen.
Geplaatst: 2 april 201312 j Hoi Jorg, Ik had een vraag over het plaatsen van foto's. Dit lukt nm niet omdat die knop bij mij niet zichtbaar is. Kan dit liggen aan het feit dat ik met een i-pad werk? Graag hoor ik het snelmsamen met een oplossing zodat ik foto's kan plaatsen. Gr. Kim Alles wat je aandacht geeft groeit!
Geplaatst: 2 april 201312 j Auteur dank je Jorg. het stelt mij gerust dat er via moestuin forum geen moeilijkheden te verwachten zijn. ik ben altijd erg voorzichtig met mijn adres, maar bijdehanterikken zien kans om gekke dingen te doen. vandaar mijn ongerustheid.en even navragen is dan beter he.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.