kleineke Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Hallo, mijn naam is Inge. Vorig jaar ben ik gestart met een piepklein tuintje. Hopen sla, snijbonen en enkele komkommers later (ok, ook bloemkolen en tomaten, maar mijn schattige labrador vond die blijkbaar héél lekker ) zei ik tegen manlief: ik wil meer Maar hoe begin je daar dan aan, he... Onze tuin is niet gigantisch en met 3 jongens in huis kon ik ook geen deftig stuk inpalmen... Tijdens de wandelingen met diezelfde schattige labrador passeerde ik altijd langs enkele tuintjes... Dan begon de zoektocht... Van wie waren die? Niet via de gemeente, die wisten van niets, volkstuinverenigingen in de buurt wisten het ook niet... Uiteindelijk dan toch volk in de tuintjes en hupakee het was van de kerkfabriek... Op de lijst gaan laten zetten en afwachten dan maar... Tot in januari het verlossende berichtje kwam: jaja, je hebt een tuintje... Ikke blijk 200 m² om op los te gaan... Maar bij de verantwoordelijke kwam de verrassing... neenee, madam, niet dat stukske... Het is het eerste 627 m² Dus terwijl de winter in het land was, plannen maken... Wisselteelt, zaaiplannen, het kwam er bij mijn man langs de oren uit Gezaaid, geploegd, met een schietgebedje de aardappelen gepoot... En dan op reis vertrokken naar Zuid Frankrijk ... Nu zijn we van gisteren terug thuis... De serre moet al hersteld worden, de zaailingen hebben het niet overleefd en er is nog veel werk... Maar nu kunnen we in een rechte lijn vooruit! Alles is al opnieuw gezaaid, deze week zien dat alles geharkt etc is en dan kunnen we gaan planten... Ik volg hier al een tijdje, maar nu gaan we dus ook mee schrijven en hopelijk kunnen we dan ook eens een moestuinforumdagje mee pikken in de toekomst... Quote http://ingesmoestuin.blogspot.be/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Wat schrijf je heerlijk beeldend Klinkt wel als een supermooi stukkie land wat je toebedeeld is! Gaaf hoor Welkom hier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Hoi en Welkom!Gaaf, dat je meer kreeg dan je had verwacht, dat zijn altijd de leuke dingen in het leven! Veel plezier in je moestuin, Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Welkom op het forum. Ik zie al uit naar je volgende stukjes en foto's. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 600m2 ik ben jaloers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Welkom Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleineke Posted April 15, 2013 Author Share Posted April 15, 2013 bedankt allemaal!! ja, zeeuw, 600m² is best leuk... Veel werk denk ik dan, maar als ik nu alle struiken in bloei zie schieten... Hopelijk vindt mijn supplier nog zwarte frambozen en dan kunnen ze met z'n allen de kooi in... Quote http://ingesmoestuin.blogspot.be/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts