Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

ook een nieuwtje...


kleineke

Aanbevolen berichten

Hallo,

mijn naam is Inge. Vorig jaar ben ik gestart met een piepklein tuintje. Hopen sla, snijbonen en enkele komkommers later (ok, ook bloemkolen en tomaten, maar mijn schattige labrador vond die blijkbaar héél lekker ) zei ik tegen manlief: ik wil meer

Maar hoe begin je daar dan aan, he... Onze tuin is niet gigantisch en met 3 jongens in huis kon ik ook geen deftig stuk inpalmen... Tijdens de wandelingen met diezelfde schattige labrador passeerde ik altijd langs enkele tuintjes... Dan begon de zoektocht... Van wie waren die? Niet via de gemeente, die wisten van niets, volkstuinverenigingen in de buurt wisten het ook niet... Uiteindelijk dan toch volk in de tuintjes en hupakee het was van de kerkfabriek... Op de lijst gaan laten zetten en afwachten dan maar...

Tot in januari het verlossende berichtje kwam: jaja, je hebt een tuintje... Ikke blijk 200 m² om op los te gaan... Maar bij de verantwoordelijke kwam de verrassing... neenee, madam, niet dat stukske... Het is het eerste 627 m²

 

Dus terwijl de winter in het land was, plannen maken... Wisselteelt, zaaiplannen, het kwam er bij mijn man langs de oren uit

Gezaaid, geploegd, met een schietgebedje de aardappelen gepoot... En dan op reis vertrokken naar Zuid Frankrijk ...

 

Nu zijn we van gisteren terug thuis... De serre moet al hersteld worden, de zaailingen hebben het niet overleefd en er is nog veel werk...

Maar nu kunnen we in een rechte lijn vooruit! Alles is al opnieuw gezaaid, deze week zien dat alles geharkt etc is en dan kunnen we gaan planten...

 

Ik volg hier al een tijdje, maar nu gaan we dus ook mee schrijven en hopelijk kunnen we dan ook eens een moestuinforumdagje mee pikken in de toekomst...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...