Witt Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 (aangepast) Hallo! Na lang rondsnuffelen hier, heb ik me eindelijk ook geregistreerd. Ik ben Marijne en heb sinds november een klein moestuintje. Afgelopen periode was daar nog niet veel anders te doen dan heel veel onkruid en aardbeien verwijderen, en spitten. Inmiddels is het een beetje opgeknapt en ben ik begonnen met zaaien en planten. Helaas komt er nog steeds heel veel op wat ik niet gezaaid heb (die aardbeien blijven komen!). Ik heb heel veel plannen voor de tuin, maar vrees dat het niet allemaal gaat passen. Voor staan nog een paar aardbeien die we hebben gehouden, wat fruitstruiken, prei, een artisjok, spinazie en verschillende soorten sla. Achterin heb ik wat bloemen gezaaid en dat gaan er binnenkort meer worden. In het midden staan nu stokken voor de sugar snaps en daarnaast wat worteltjes. Ik heb nog plannen voor courgette, pompoen, stokbonen en snijbonen (die courgette en pompoen heb ik binnen gezaaid, maar die wil maar niet opkomen). Eigenlijk wilde ik ook andijvie en boerenkool, maar ik ben bang dat we daar van af moeten zien. Het is niet echt een geordend geheel, maar ik word er wel heel blij van 22 april 2013 aangepast door Gast Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Welkom,kan je de boerenkool niet binnen zaaien,an daarna als er weer wat anders uit is er in doen? zo doe ik het met mijn spruiten. Quote
Witt Geplaatst: 22 april 2013 Auteur Geplaatst: 22 april 2013 Dankje! Dat is inderdaad wel een goeie denk ik, zo ver was ik nog niet Quote
Stan Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
DjangoV Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Welkom en veel succes en plezier met je tuintje. Handig zo aan het water. Ik moet steeds 30 meter lopen om mijn gieter te vullen Wel oppassen met kids, (mochten die er zijn natuurlijk) (die aardbeien blijven komen!)Handeltje beginnen een idee? Quote --------------------------------------Django
Lynn Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com
Bit Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Welkom ! Lekker aanklooien voorlopig en hier rondkijken, wat wanneer , en hoe enzo. Leuk ! Quote
Witt Geplaatst: 23 april 2013 Auteur Geplaatst: 23 april 2013 Thanks! Water is inderdaad erg handig. Er staat ook zo'n mooie pomp die we in de sloot kunnen hangen, maar die werkt nog niet zo. Dus het is nu nog even het minst steile plekje zoeken, één hand aan het hekje, één hand aan de gieter en blij zijn als ik droog gebleven ben Een handel in die aardbeien is misschien ook nog niet zo'n gek idee, ze komen echt overal op. Er komen trouwens ook veel dikke bieslookachtige sprieten op, iemand een idee wat dat is? Het is dikker dan bieslook en ruikt naar bieslook/ui. Quote
marijke Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Welkom op het forum; wens je er veel leesplezier.Trouwens, wat dacht je van aardbeienjam, aardbeienkwarktaart, aardbeiensorbet, aardbeien...? Succes! Quote
Witt Geplaatst: 23 april 2013 Auteur Geplaatst: 23 april 2013 (aangepast) Haha, ja klinkt allemaal erg goed, maar ik wil ook zo veel andere dingen in de tuin, dus heb helemaal geen plek voor al die aardbeien 23 april 2013 aangepast door Gast Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Welkom Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
roosmarij Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 (aangepast) Welkom, Marijne! Hoe lang staan je pompoen en courgette al te kiemen? Het kan zin hebben om ze nogmaals te zaaien. Op het forum zijn topics hierover, het kan zijn dat het binnen het normale verwachtingspatroon valt en dan kun je dat ongetwijfeld ergens terug vinden.Veel moestuinplezier in ieder geval! Marijke. 24 april 2013 aangepast door Gast Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Witt Geplaatst: 24 april 2013 Auteur Geplaatst: 24 april 2013 Bedankt!De courgette en pompoen zijn net opgekomen, dus ik ben helemaal blij. Het heeft dik een maand geduurd, maar misschien stoken we hier niet genoeg in huis Quote
Bert1239 Geplaatst: 25 april 2013 Geplaatst: 25 april 2013 Er komen trouwens ook veel dikke bieslookachtige sprieten op, iemand een idee wat dat is? Het is dikker dan bieslook en ruikt naar bieslook/ui. Bieslook? Daslook? Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.