katrien888 Geplaatst: 25 april 2013 Share Geplaatst: 25 april 2013 Hoi moestuinders, Sinds 2 weken een plastieken serre van 6m² geplaatst en al enkele groenten waaronder een komkommerplant die ik in een pot met waterreservoir geplant heb en sinds enkele dagen begint het blad er wit uit te zien met bruine plekken, ik heb de beschadigde bladeren verwijdert op de hoop dat het daarmee helpt, want voor pesticiden ben ik niet erg te vinden, zoveel mogelijk biologisch.Het is wel de eerste keer dat ik komkommers plant, misschien hoefde ik ook een koperdraadje door de stengel te steken zoals ik gedaan heb bij de tomatenplanten? Waarom dit juist is dat koperdraadje weet ik niet maar m'n pa deed dit vroeger altijd, volgens mij was dit tegen ziektes.In ieder geval, zou de plant er weer door komen of weten jullie de oorzaak van het probleem? Alvast bedankt! grtjs,K Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 26 april 2013 Share Geplaatst: 26 april 2013 te nat, denk ik, gauw uit dat zwembadje halen en goed laten drogen totdat alleen de grond op 2-3 cm diepte vochtig aanvoelt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.