katrien888 Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Hoi forumleden, Ik heb nog gehoord dat je bij aperitieftomaten niet hoeft uit te dieven of zoals ze hier bij ons zeggen de okselscheuten verwijderen? Doen jullie dit? Want volgens mij wegen die zijdelingse takken dan heus door... Grtjs,K Quote
RobO Posted April 27, 2013 Posted April 27, 2013 wij dieven kerstomaatjes niet en hangen de takken nog eens apart op aan tomatentouwtjes al ze te zwaar worden, soort kerstboomidee dus Quote
Jorg Posted April 27, 2013 Posted April 27, 2013 Weet je het ras? Zogenaamde aperitieftomaatjes of kers/cherrytomaatjes kunnen namelijk op allerlei manieren groeien. Zelf heb ik o.a. oranje van goeijenbier, snowberry, black cherry, gardeners delight staan en die groeien bij mij gewoon als stamtomaat. Alleen het ras 'sprite' groeit bij mij als struikvorm. Bij de eerst genoemde verwijder ik de okstelscheuten, bij de laatstgenoemde alleen selectief om de plant bijv. open en luchtig te houden. Op zich zijn de takken sterk genoeg om de tomaten te dragen, maar evt ondersteunen is prima. Quote
Recommended Posts