Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De kringloop hier in de buurt loop ik regelmatig binnen, kasten hebben ze niet zoveel maar wel veel buiten-manden en tuinpotten. Dus dat is heel leuk. En verder is het een leuke plek om ideeën op te doen natuurlijk

Voor de bak die ik van pallets of stijgerhout wilde maken heb ik een nieuw idee, eentje die makkelijker uitvoerbaar is qua materiaal. (takken) Hout is mooi maar moeilijk regelbaar omdat ik geen auto heb, dus het moet heel dichtbij huis gevonden worden, anders kan het niet

Jasmin, die labels zijn echt leuk! Vooral met die kralen erop.

Geplaatst:

Ik ben zelf een enorme fan van de afhaalvoerbakken van de Chinees etc. of ijsbakken van de supermarkt. Die werken prima als kweekbakje met een plastic zakje of folie eroverheen.

Don't hurry, be hippy

Geplaatst:
De kringloop hier in de buurt loop ik regelmatig binnen, kasten hebben ze niet zoveel maar wel veel buiten-manden en tuinpotten. Dus dat is heel leuk. En verder is het een leuke plek om ideeën op te doen natuurlijk

Voor de bak die ik van pallets of stijgerhout wilde maken heb ik een nieuw idee, eentje die makkelijker uitvoerbaar is qua materiaal. (takken) Hout is mooi maar moeilijk regelbaar omdat ik geen auto heb, dus het moet heel dichtbij huis gevonden worden, anders kan het niet

Jasmin, die labels zijn echt leuk! Vooral met die kralen erop.

Vertel over je nieuwe idee: een soort giga-mand van gevlochten takken??

Ik heb ook geen auto... ik sjouw me een breuk met mijn trekkar en de bus... laatst hoorde ik dat de buschauffeurs me al in de peiling hebben met mijn gesjouw... ha, ha...

Op een of andere manier heb ik waanzinnig geluk met dingen op straat vinden... ik vind steeds precies wat ik hebben wil... en makkelijk te regelen... het begint bijna eng te worden dat geluk... vooral nu mijn moestuinbudget een beetje op is...

Geplaatst:
Jasmin, ooit gehoord van 'The Secret'?

Tuurlijk!!!

Bij mij werkt het altijd vrij snel... maar niet dat ik er dag en nacht mee bezig ben... maar de laatste tijd het het superpower...

Ik ging vandaag met zaag, boor, schroeven, tangen etc. etc. naar de volkstuin... maar ik had nog helemaal niks te zagen of te boren... en toen ik bijna bij de tuinen kwam... werd ik sippig... wat kom ik hier eigenlijk doen met al dat gereedschap... en verder nog niks te zaaien... sloeg ik de laatste hoek om.... vlak voor het complex... een heleboel latten, balkjes, twee trapjes etc. etc. en ik mocht alles meenemen wat ik wou (netjes gevraagd)...

En zo kan ik een lange lijst maken van bizar toeval... ik wens iets... en binnen een paar uur heb ik het... gratis... werkt alleen als ik het echt nodig heb... de jackpot winnen lukt er niet mee (wil ik ook niet echt, al zou ik geen nee zeggen als ie langs kwam... ha, ha...)

Geplaatst:

Ik zou ook geen nee zeggen.

Ik heb dat soort 'toevalligheden' zo af en toe. Maar wel heel subtiel dat ik eigenlijk achteraf pas kan zeggen ''oh ja''...

Heb t ook meer met de kleine dingen in t leven. Zo wou ik 2 jaar geleden een 'echt' huis met tuintje en veel zon. Ik zit er nu bijna 1½ jaar in Altijd al een moestuin willen hebben maar door t klussen hier in huis niet aan de tuin gedacht. Wou eerst overal alles laten bestraten, paar planten erop en klaar. En nu heb ik al een begin van een moestuin Alles valt vanzelf een keer op z'n plaats.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Denk wel dat dat dunne wilgentakken zijn, ik las dat je tot eind Mei hiermee kan vlechten daarna worden ze te droog en breken ze sneller.

Hoewel ik me zo voorstel dat je ze ook in water kan leggen voor het gebruiken.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Leuke site, ik vind die afzetting (beetje rond) linksonder mooi!

Je krijgt bijna zin om iets te gaan vlechten als je die foto's ziet. Misschien maar s opletten als ze de wilgen aan t snoeien zijn en dan wat takken meenemen om die piramides voor de boontjes en tomaten te vlechten. Een mens wordt nog creatief met zulke ideeën

Geplaatst:

Wat een leuk magazine Heb even t sample ingekeken. Beetje van alles wat.

Hoe vaak per jaar komt dat blad uit?

Is het enigszins te vergelijken met een magazine dat we hier in Nederland kunnen kopen?

Geplaatst:

Berti tipte me, ik had al Kitchen and Garden uit de UK. En net dus het 1e nummer (en de 2 nummers daarvoor om me in te lezen) ontvangen!

Ik ga eens even aan de scan.

Ik moet nog beginnen met lezen, maar het lijkt me erg leuk! Wel veel tekst zo af en toe, moet zeggen dat ik niet elke letter lees (ben ook zo druk met dir forum he).

Geplaatst:

Misschien een leuk idee voor kleine tuintjes of balkon, kruiden in blik:

ohmqv692691371398476.jpg

Paar kleine bakjes eronder voor sla oid. en je hebt al een aardige oogst

Geplaatst:

Ja Jorieke, je hebt gelijk. Sla is giga duur, vooral bio. En als je dan een paar van die kistjes op een rijtje hebt staan, kan je de hele zomer oogsten als t goed gaat. Voor op een balkon is dit ook wel een goede oplossing.

Ik zag ineens dat mijn onderschrift wel heel goed past bij die foto

Geplaatst:
Sla zaaien noem ik nu al bijna het leukste om te doen Niet ingewikkeld, groeit redelijk snel, en kan goed op schaduw plekjes waar de rest weer niet kan! Ideaal Die blikjes is inderdaad een leuk idee als je weinig ruimte hebt! Of als je nog een lege schutting hebt

Laat ik nou net lege schuttingen hebben Maar dan nog zou ik er iets achter hangen, anders krijg je denk ik roestplekken op de schutting. Niet erg als t al een oudje is, maar die van mij is nog hageltjenieuw en dat wil ik nog even zo houden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...