Juul Geplaatst: 29 april 2013 Share Geplaatst: 29 april 2013 Goedemiddag, Ik wilde een klein brandertje in de nacht aan zetten om zo de temperatuur in de kas te verhogen in de nacht i.v.m. de komkommerplant. Heeft iemand daar ervaring mee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sphere Geplaatst: 30 april 2013 Share Geplaatst: 30 april 2013 Hoi Juul, Zelf ben ik beginnende moestuinder dus ik weet niet of open vuur normaal is in een kas maar persoonlijk houd ik daar niet van. Open vuur kan altijd overslaan op andere materialen waardoor je brand krijgt. Daarnaast denk ik dat het een relatief dure oplossing is om een hogere temperatuur te krijgen in een kas. Zelf zou ik er niet voor kiezen om op die manier je kas te verwarmen dus ik zou het zoeken in een elektrische oplossing zoals een verwarmingsmat. Deze gebruiken ze bij bijvoorbeeld reptielen en kun je in de dierenwinkel kopen. Stel dat je geen elektriciteit hebt dan kun je ook overwegen om kolen te gebruiken in plaats van een brandertje. Kool brand niet maar smeult, als je dit in een metalen bakje legt of tussen een paar stenen dan kun je op die manier relatief veilig verwarmen maar er is en blijft brandgevaar tenzij je de kolen zo weet in te pakken dat ze echt door een metale huls beschermd zijn. Je zou kunnen overwegen om een kleine bbq te kopen. Zoiets als dit 2dehands op marktplaats ofzo: Hopelijk heb je hier wat aan. Misschien ben ik wat te voorzichtig maar kijk alsjeblieft uit met brandende voorwerpen onbeheerd achter laten. Succes! Pieter Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bert1239 Geplaatst: 30 april 2013 Share Geplaatst: 30 april 2013 Op MP zag ik een keer een electrische broeikas verwarmer die temperaturen tot 35°C kon creëeren! Die werken op stroom, dus heb je geen brandgevaar. En duur zijn ze ook niet 2e hands; zo'n 20 eurootjes Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Akita Geplaatst: 30 april 2013 Share Geplaatst: 30 april 2013 Wat altijd werkt, veilig is en de temperatuur in een kleine kas echt wel boven het vriespunt houdt bij matige vorst zijn die waxinelichthouders in stormlamp vorm of Olielampen in dezelfde vorm (ook te koop als kampeerlamp). Deze branden 10 uur lang en als je er 2 in een kas zet houden ze de temperatuur makkelijk een graad of 5 boven de buitentemperatuur Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Juul Geplaatst: 30 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 30 april 2013 Bedankt voor de antwoorden. Onderstaand is een klein petroleumbrandertje voor de kas welke ik op het oog had. Het gaat mij niet zozeer om het vorstvrij houden maar in de kille nachten zoals deze week. Overdag is de temperatuur in de kas ver boven de buitentemperatuur maar in de nacht neemt de kas al snel de omgevingstemperatuur aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bert1239 Geplaatst: 2 mei 2013 Share Geplaatst: 2 mei 2013 Kijk, dit is de verwarming op MP: http://link.marktplaats.nl/669396494 Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schilder Geplaatst: 19 mei 2013 Share Geplaatst: 19 mei 2013 Bedankt voor de antwoorden. Onderstaand is een klein petroleumbrandertje voor de kas welke ik op het oog had. Het gaat mij niet zozeer om het vorstvrij houden maar in de kille nachten zoals deze week. Overdag is de temperatuur in de kas ver boven de buitentemperatuur maar in de nacht neemt de kas al snel de omgevingstemperatuur aan. Beste Juul, Denk aan de regels van je verwarming!. Schilder Quote Liever niet dan wel schoffelen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sandra Geplaatst: 20 mei 2013 Share Geplaatst: 20 mei 2013 Ben ook geen voorstander van petroleum kachels in kassen. Ik heb ook gewoon een stormlamp er in met 2 grote waxinelampen er in. Het zorgt ervoor dat net niet onder de temperatuur komt dat het te koud wordt. Quote groetjes Sandra Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.