Ga naar inhoud

na hoeveel tijd zie je plantje bij tuinkers?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Hangt er vanaf waar je het gezaaid hebt, ongeveer na 8 á 9 dagen kan je het oogsten, is mijn ervaring.

bij mij staat het nu in een houten bakje voor de vensterbank aan zuid kant met zon dus

Geplaatst:
Ik zaai aan het begin van de week, om het in het weekend lekker te kunnen knippen. Direct in de zon is niet goed voor ze.

Welke soorten kiemgroente's zaai jij nu allemaal??

Ik op dit moment tuinkers en mosterdkers!

ik heb vandaag nieuwe zaadjes gehaald.

op het moment heb ik nu gezaait:

mini tomaat

wortel

radijs

tuinkers

en

rucola

Geplaatst:

Oh,dat wist ik niet van de tuinkers.Dus je kan na ongeveer een week al oogsten?Dus echt letterlijk de kiempjes?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Aha. Heb alleen nog de tuinkers uit de supermarkt geprobeerd. Eerlijk gezegd niet mijn smaak

Hebben jullie nog andere smaakervaringen met kiemgroenten? Ik wil er toch wel iets anders van proberen. Mosterdkers klinkt lekker, net als rucolakers en broccolikers. Maar of t er echt naar smaakt?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Tja... moeilijk te beschrijven. Ik zou je wat willen sturen maar heb nog maar kleine beetjes en die kiem ik zelf al niet meer, wil ze in de vollegrond zaaien straks.

De alfalfa kiem je het beste in een glazen potje ofzo, die hoeft geen plantje te worden, maar echt alleen een wit kiempje. En de fenegriek net zo. Ze zeggen dat die kruidig smaakt, naar kerrie. En in het zakje ruiken ze idd zo, maar na het kiemen smaken ze naar een soort van taugé.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...