Veerkee Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 hallo,mijn vraag:na hoeveel tijd zie je een plantje nadat je tuinkers hebt gezaaid. de vraag zegt denk ik al genoeg... Quote
dennislp Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Hangt er vanaf waar je het gezaaid hebt, ongeveer na 8 á 9 dagen kan je het oogsten, is mijn ervaring. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Veerkee Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Geplaatst: 8 maart 2011 Hangt er vanaf waar je het gezaaid hebt, ongeveer na 8 á 9 dagen kan je het oogsten, is mijn ervaring. bij mij staat het nu in een houten bakje voor de vensterbank aan zuid kant met zon dus Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Ik zaai aan het begin van de week, om het in het weekend lekker te kunnen knippen. Direct in de zon is niet goed voor ze. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Ik zaai aan het begin van de week, om het in het weekend lekker te kunnen knippen. Direct in de zon is niet goed voor ze. Welke soorten kiemgroente's zaai jij nu allemaal?? Ik op dit moment tuinkers en mosterdkers! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Veerkee Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Geplaatst: 8 maart 2011 Ik zaai aan het begin van de week, om het in het weekend lekker te kunnen knippen. Direct in de zon is niet goed voor ze. Welke soorten kiemgroente's zaai jij nu allemaal?? Ik op dit moment tuinkers en mosterdkers! ik heb vandaag nieuwe zaadjes gehaald.op het moment heb ik nu gezaait:mini tomaatwortelradijstuinkersenrucola Quote
dennislp Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Binnen of buiten? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Ik zaai veel tuinkers, maar ook alfalfa en fenegriek. Taugé niet meer, want ik heb niet meer zoveel zaad en ik wil dat laatste beetje in de vollegrond zaaien. Maar ik ben echt dol op tuinkers. Lekker op een knapperig broodje met roomkaas! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Veerkee Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Geplaatst: 8 maart 2011 Binnen of buiten? deel binnen en een deel buiten Quote
jasmin Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Jorieke... hoe koop jij je taugé-boontjes?? Hopelijk niet als kiemgroente... want dat is onbeschoft duur... (ik koop ze per kilo... gewoon (biologische) mungbonen kopen... prima taugé. In de toko heb je een kilo voor minder dan 2 euro, biologisch betaalde ik geloof ik 1,69 per pond... ) Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Ik kocht ze als kiemgroente, maar toen bleek dat ik verslaafd raakte aan kiemen, en nu kan het zeker niet meer uit. Ook de tuinkers niet. Ik had een zak bij de toko gekocht, maar die kiemen stukken minder goed!Ga nu proberen ze zelf te kweken en zaad te vangen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Moet je voor de test ook een zak bio proberen... bij mij geen problemen... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 hm, ik heb hier in de buurt nog geen winkel gevonden waar ik dat zou kunnen kopen, maar ik ga het proberen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aardbeijim Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Oh,dat wist ik niet van de tuinkers.Dus je kan na ongeveer een week al oogsten?Dus echt letterlijk de kiempjes? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Jorieke123 Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 De steeltjes met de 1e blaadjes. Van bijv. alfalfa oogst je echt de (kronkelige) witte kiempjes, bij tuinkers dus al meer een groener steeltje met blad. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Radijs kers is ook lekker! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Jorieke, al ondertussen een keertje gelukt met mosterd kers? Lukte toch niet?? Mijne zijn nu opweg richting hun 2de en al bijna 3de bladpaar Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Hm, nog niet geprobeerd... Ik ga dit weekend eens wat zaaien. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Dennis, is dat dan allang oogstbaar? Hoor je niet bij het 1e bladpaar al te oogsten? Quote Good things come in small packages
dennislp Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Ja allang oogstbaar, maar zaai deze om zaadjes terug te winnen K zou die mosterd kers alleen wel in 'n bakje aarde doen, heb ik betere ervaringen mee Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Om zaad te winnen zaai je ze het beste in de vollegrond straks. Dan krijg je echt veel meer zaad aan een stevige plant. Ik had hier een heel veldje, en dat zag er ook heel mooi uit, en je kunt het blad dan ook nog oogsten voor de sla. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Aha. Heb alleen nog de tuinkers uit de supermarkt geprobeerd. Eerlijk gezegd niet mijn smaak Hebben jullie nog andere smaakervaringen met kiemgroenten? Ik wil er toch wel iets anders van proberen. Mosterdkers klinkt lekker, net als rucolakers en broccolikers. Maar of t er echt naar smaakt? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Ik vind alfalfa ook lekker, en fenegriek als zijnde een makkelijke taugé. Maar dan niet echt om rauw te eten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Hoe smaken die? Waar lijkt dat op? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Tja... moeilijk te beschrijven. Ik zou je wat willen sturen maar heb nog maar kleine beetjes en die kiem ik zelf al niet meer, wil ze in de vollegrond zaaien straks. De alfalfa kiem je het beste in een glazen potje ofzo, die hoeft geen plantje te worden, maar echt alleen een wit kiempje. En de fenegriek net zo. Ze zeggen dat die kruidig smaakt, naar kerrie. En in het zakje ruiken ze idd zo, maar na het kiemen smaken ze naar een soort van taugé. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.