Fruithapje Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Hoi allemaal Vandaag viel mij op dat een aantal blaadjes van de kiwibes gebobbeld en licht gekrult waren, luizen heb ik nog niet gezien. Weten jullie misschien wat dit is? De buitenste rand van de bladeren van mijn Taybes zijn roodbruin van kleur, is dit normaal? Ook de bladeren van de witte aalbes zijn wat roodbruin gekleurd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 De foto van de kiwibes kan denk ik ook lichte vorstschade zijn. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Die roodkleuring van de bladeren bij de aalbessen en ook wel andere bessen , is wel redelijk normaal hoor. Het kan wel zijn dat er toch óók een aantasting plaats vindt van de bloedblaarluis ( blijf daar naar checken ) maar dan is dat toch net wat anders en erger.Deze bladeren kleuren later gewoon naar donkergroen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts