Victorus Geplaatst: 10 mei 2013 Geplaatst: 10 mei 2013 Veel mensen kweken aardbeien op plastic. Dat wil zeggen er wordt een plastic doek op de grond gelegd waarin gaten gemaakt worden om de plantjes doorheen te laten groeien. De aardbeien liggen dan op het plastic in plaats van op de grond. Dat helpt bij de oogst. Wat ik me afvraag terwijl ik overweeg om dat volgend jaar ook te doen hoe je dan de planten bemest? Maak je een soort injectiespuit vlak bij de plant waar het gat door het plastic zit om er meststoffen in de grond te injecteren? Quote
Jorg Geplaatst: 10 mei 2013 Geplaatst: 10 mei 2013 Gewoon op dezelfde manier als in de volle grond, maar dan in het plantgat wat je maakt in het worteldoek of plastic. Quote
Bit Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Nou, ik snap de vraag wel. Dat is toch op zich vreemd om alleen door het plantgat te mesten , en dan ook waarschijnlijk té veel op die ene plek ? Waar de meeste behoefte is aan mest ( in een cirkel van zeg 30 cm doorsnede , en dus ook onder het doek ) aan de rand van plant waar de wortels zoeken , komt niets ? Quote
Danuta Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Daarom gebruik ik dus geen plastik of worteldoek, hoewel een prima manier om bvb onkruid tegen te gaan ga ik gewoon voor de heel ouderwetse manier om stro rond mijn aardbeienplanten te leggen, volgende week is het weer zover. Geen vorst meer mogelijk en dan gaat er gehakseld stro rond alle aardbeienplanten....werkt prima.. en je kunt gewoon mesten zoals je gewoon bent, de regen zorgt er dan weer voor dat het de bodem bereikt en de boel de grond in verdwijnt ) Wat ik leuk vond hier is dat op de professionele velden ook gewoon met stro gewerkt wordt. Ik zag vandeweek nog dat er een man of 10 liepen voor de schoffelronde MVG Danuta Quote MVG Danuta
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.