Juul Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Er zijn balkontomaten met verschil in uiteindelijke hoogte. De door mij opgekweekte soort blijkt uiteindelijk net even iets te hoog te worden voor de rekken in de kas. Kan ik ongestraft de tomaten toppen? Het betreft de soort Maja en deze wil ik toppen op een hoogte van 30 cm. Uiteindelijk zou de plant iets van 45cm hoog worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 ik zou even wachten tot de bloemen er zijn want als je struikje wat dun is door te weinig licht heb je met 30 cm niet veel bloemen bovendien is het groeiseizoen dit jaar wel erg kort dus als ie eerst nog dieven moet maken met nieuwe bloemen ben je ook weer een paar weken verder kun je ze niet verleiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juul Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Dat zou inderdaad ook nog een mogelijke optie zijn. Het groeiseizoen is dit jaar inderdaad wat korter maar met de zaaisels van komkommer en tomaat zat het me dit jaar ook tegen. Ik loop wat de tomaten en komkommer betreft zwaar achter op andere jaren. De eerste komkommerplant heeft het niet overleefd vanwege de lange koude periode en heel wat tomaten ook niet. Bedankt voor je verhelderende toelichting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts