Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

oppervlakte groen kip

benetton

Recommended Posts

Hallo,

een tijdje geleden had ik deze vraag gesteld voor geiten, maar hier ben ik vanaf gestapt

Ik zal het houden bij kipjes.. Wanneer onze verbouwingen klaar zijn zal ik natuurlijk beginnen aan onze kippenren af te sluiten (nu kunnen de kipjes de hele tuin gebruiken).

Dus ik zoek de minimale oppervlakte voor 6 kippen zodat deze "weide" groen blijft... Als ik dit opzoek kom ik aan 67 m².. Lijkt me klein, maarja is dit zo??

Alvast bedankt!

Een ware prutser/beginneling :P

Het hangt ervan af wat voor soort kippen je hebt of wilt hebben. Ik zou zeggen; hoe meer groen hoe beter

Mijn 2 krieltjes hebben een stuk tuin van 8*4 meter en houden dat niet onkruidvrij Gras staat er niet in, dus af en toe neem ik een beetje vers gras mee, snij dat in stukjes en dat vinden ze hardstikke lekker. Planten staan er genoeg in en daar scharrelen ze heerlijk onder, lekker in de schaduw, maar vernielen doen ze niet echt.

Ligt aan de kippen....een minimum van een gemiddeld 100 vierkante meter minstens....en heb je grote kippen, zware krabbers...dan zou ik het verdubbelen....ik heb zeer krabberige kleintjes, die hebben het zo kaal ) Maar de grote maken het meer kaal door het krabben gecombineerd met veel kippenshit.........

Je kunt krabben voorkomen deels door op de grond gewoon kippengaas te plaatsen, vast gemaakt in de grond met krammen...de kippen kunnen dan veel minder krabben en het gras groeit er gewoon netjes doorheen en kun je bvb minder meters nemen....of dit doen bij slechts een deel en dan kijken hoeveel er kaal wordt van het ongegaasde deel etc )

MVG

Danuta

MVG

Danuta