Jump to content

Recommended Posts

Posted

De dosering van korrelmeststof wordt aangegeven in g/m².

Voor courgettes moet ik (bij compo tomatenmeststof) 120g/m² geven.

Hoeveel moet ik dan aan één courgette geven?

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Posted

Wat ik doe bij korrelmeststoffen ( ik neem aan dat je de langzaam voedsel afgevende korrels ( osmocote-achtigen ) bedoeld ? ) is: gewoon wat meer geven dan aangegeven.

De korrels geven hun meststoffen langzaam af, over het seizoen verspreid. Geef ik iets te veel , zal dat wat te veel zijn later in het seizoen ook. Dan maakt dat niet meer uit ( moestuinen zijn sowieso chemische bommen met een tig tig x te hoge mestdruk )

Omdat de afgifte langzaam is, en ik vooral na uitplanten graag een boost heb, mest ik dingen als Courgettes en pompoenen enzo graag wat extra bij na goed wortelen ( 2-3 weken na uitplanten ) en geef dan naast die reeds gegeven korrels een gift vloeibare complete mest of eens een brandnetelaftreksel oid.

Posted

ok, maar de dosering is per m²...niet per plant.

Of kan ik dat gelijk stellen?

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Posted

1 courgette staan ongeveer op 1m2 toch ? Neem je de helft van de dosering. Ik vind 120gr wel wat veel. Courgettes zijn vreters, dus de helft. Zoiets.

Ik rommel ook maar wat aan hoor. Komt allemaal niet zo héél nauw. Maar niet vanzelf denken: liever te veel dan te weinig. Ik doe eerder liever wat minder in de volle grond en probeer op andere vlakken te helpen ( mulchen , compost, basisbemesting enz ) Die korrels dragen niets bij aan de gezondheid van je grondje.