pieterbl Geplaatst: 15 juni 2013 Geplaatst: 15 juni 2013 Gisteren heb ik een Univent raamopener gekocht. Mooie oplossing om de kas automatisch te openen als ik op vakantie ben. Ik zit echter met een probleem. Als ik de cilinder vast maak aan het T-koppelstuk, past de draad niet van de cilinder niet in de daarvoor horende schroefopening (zie tweede foto). Misschien dat de twee onderdelen te dicht bij elkaar zitten, maar anders kan ik niet door het ontwerp van de muurkas. Of is de cilinder te lang? Heeft iemand ervaring met dergelijke openers en doe ik iets verkeerd? Alvast bedankt Quote
pirrewiet Geplaatst: 15 juni 2013 Geplaatst: 15 juni 2013 Hallo pieter,zelf heb ik een ander model , zonder verenmaar volgens mij heeft het te maken dat de cilinder al goed op temperatuur is en al flink is uitgeschoven .probeer eens als het minder als 20° is , of duw de raam een stuk open en plaats er iets tussen om hem open te houden en probeer dan eens of het lukt.het kan ook zijn dat je er een extra stuk hebt bij geplaatst ( het gedeelte tegen de open gaande raam )dat de oorzaak is.het beste is te plaatsen zoals op de foto van univent raamopenner te zien ismvg luc Quote
pieterbl Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Geplaatst: 15 juni 2013 Hallo pieter,zelf heb ik een ander model , zonder verenmaar volgens mij heeft het te maken dat de cilinder al goed op temperatuur is en al flink is uitgeschoven .probeer eens als het minder als 20° is , of duw de raam een stuk open en plaats er iets tussen om hem open te houden en probeer dan eens of het lukt.het kan ook zijn dat je er een extra stuk hebt bij geplaatst ( het gedeelte tegen de open gaande raam )dat de oorzaak is.het beste is te plaatsen zoals op de foto van univent raamopenner te zien ismvg luc Bedankt voor het heldere advies. Het extra stukje zat erbij geleverd, dus ik dacht dat dat daarvoor bedoeld was. Zal het afwachten en eventueel veranderen. Is het een optie om een extra gat in de cilinder te maken en hem daaraan vast maken, zodat de draad wel erin past? Quote
pirrewiet Geplaatst: 15 juni 2013 Geplaatst: 15 juni 2013 In de cilinder zelf mag je niet boren of dergelijke , anders werkt hij niet meer !!!En in de winter niet vergeten de cilinder te verwijderen ,mag niet bevriezen.mvg luc Quote
pieterbl Geplaatst: 15 juni 2013 Auteur Geplaatst: 15 juni 2013 In de cilinder zelf mag je niet boren of dergelijke , anders werkt hij niet meer !!!En in de winter niet vergeten de cilinder te verwijderen ,mag niet bevriezen.mvg luc Oke dan zal ik dat niet doen. De schroefopening verplaatsen naar voren dan? Quote
RobO Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 zit je splitpen wel goed? volgens mij moet die in een van de twee gaatjes van het busje, dus vertikaal naar beneden als jet het raam optilt moet je toch makkelijk de cylinderschroefdraad in de ring kunnen draaien anders is dat extra stukje idd te lang Quote
HuubvG Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Je had geen gaten in je kas hoeven boren; de plaatjes voor bevestiging moeten met elkaar een soort klemmen vormen. Deze zet je op het profiel van je kas en draait dan de moeren aan. Dit aan beide uiteinden van de raamopener. Quote
pirrewiet Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 ik zou het gewoon proberen te installeren zoals op de eerste foto te zien is (van de handleiding )die grote splitpen niet gebruiken in gat c ( dan gaat de raam max 32 cm open )maar de kleine splitpen in gat a of b stekenen de schroefopening naar voren plaatsen?volgens mij gaat de hefboomfungci niet goed meer werken.mvg luc Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.