Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Mijn Patisson plant ziet er geweldig uit, prachtig groen blad en groeit stevig. Ook geeft hij volop vrouwelijke bloemen die netjes bevrucht raken en de plant maakt vruchten. Maar die sterven steeds af als ze zo'n 5 cm groot zijn. Weet iemand waardoor dit komt? De plant staat in de volle grond en krijgt voldoende vocht en af en toe wat mest.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Heb je ook mannelijke bloemen, die staan op een langer en dun steeltje.

Als dat niet is, die komen nog wel en dan sterven je vruchten niet meer af wegens onbevrucht.

Geplaatst:

Hmm. Ik heb wel ook mannelijke bloemen. En het vruchtbeginsel verliest ook de bloem na de bloei waarna het vruchtbeginsel begint te groeien. En daarna dus afsterft. Ik zal de volgende keer de mannelijke bloem afknippen en handmatig de vrouwelijke bloemen bestuiven, wie weet is het inderdaad toch een bestuivingsprobleem.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Goed gezien, ik doe dit bij mijn pompoenen omdat we die op een stelling kweken en ik de vruchten goed wil verdelen, werkt perfect.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

En hoe staat het er nu mee?

Ik heb hetzelfde probleem nu.

Grote mooie planten. Maar de vruchten worden niet groter dan 3 a 4 cm doorsnee, daarna beginnen ze te rotten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...