Riverdale27 Posted June 21, 2013 Posted June 21, 2013 Dag iedereen, Ik heb achter een stukje grond van 1.2 m² waar ik prei had staan. Die zijn mij allemaal aangetast geweest door de preimot. Alle plantjes waren eraan. Heb er dus weggesmeten. Nu vraag ik mij af: kan ik nog iets oogsten op dat stukje, rekening houdend met vruchtafwisseling? Ik dachte eraan misschien om nu wat spinazie en kervel te zetten (beide ook bladgewassen) en die na de oogst te vervangen door winterprei. Zou dat lukken? Heeft iemand betere ideëen? Quote
Jorg Posted June 21, 2013 Posted June 21, 2013 Je kan nog heel veel zaaien, en zo niet nog meer planten (op de markt verkopen ze heel veel groente plantjes op het moment). Strikt genomen moet je er natuurlijk rekening mee houden dat je dan volgend jaar niet dezelfde groente op datzelfde stukje grond zet. Je kunt je daar strikt aan houden maar mijn mening is dat je met de wisselteelt een beetje flexibel moet omgaan. Dus nu daar wortels zaaien sluit wat mij betreft niet uit dat je op datzelfde stukje volgend jaar weer worteltjes zet. Als er daarna maar weer wat meer tijd tussen zit. Zo blijft het ook nog een beetje praktisch, overzichtelijk en werkbaar Bladgewassen zijn in ieder geval wel de meest veilige keuze. Quote
Recommended Posts