Ga naar inhoud

Ruccola doorgeschoten: wat is wijs?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als hij eenmaal gaat bloeien worden de bladeren erg bitter, ik lust ze dan niet meer (maar mijn konijnen paarden wel!). Ik zou ze uit laten bloeien en het zaad verzamelen, en ondertussen op een andere plek weer wat nieuwe zaaien (als je nog zaad het tenminste).

Geplaatst:

Dat is jammer, de bloemetjes zijn juist heel lekker. Die smaken een beetje nootachtig. Heerlijk (en mooi) door de sla.

Van doorgeschoten rucola ik altijd alleen de kleine blaadjes nog. Die zijn nog prima.

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Het blad wordt iid zeer bitter na/tijdens de bloei maar, de ergste bittere smaak kan je verhelpen als je de rucola roerbakt. Of meebakken op de pizza ook lekker.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Je kunt zien dat het zaad rijp is als de zaaddozen helemaal bruin zijn geworden. Althans, zo heb ik dat vorig jaar gedaan (heb verder ook niet niet zoveel ervaring ermee...).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...