arca Geplaatst: 22 juni 2013 Geplaatst: 22 juni 2013 Mijn ruccola variant (mostertkruid) is deels doorgeschoten, komen bloemen aan.Wat is wijs? Quote genieten
bio-fee Geplaatst: 22 juni 2013 Geplaatst: 22 juni 2013 Als hij eenmaal gaat bloeien worden de bladeren erg bitter, ik lust ze dan niet meer (maar mijn konijnen paarden wel!). Ik zou ze uit laten bloeien en het zaad verzamelen, en ondertussen op een andere plek weer wat nieuwe zaaien (als je nog zaad het tenminste). Quote
Herbivora Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Bij mij is dit ook gebeurt. Wanneer kan ik het beste de zaden oogsten? Quote
jasmin Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Ik eet gewoon door. Deze dagen smaakt onze salade zowiezo sterk van smaak, want alles begint in bloei te schieten. Bloemen gaan gewoon mee in de salade. Ik heb hier ook een bloemenvaas vol met rucolabloemen, best lollig om je sla in een vaas te hebben.... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Riverdale27 Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Ik heb de bloemen ervan af getrokken voordat ze in bloei stonden. Heb het nog maar vorige maand gezaaid. Quote
hazeltje Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Dat is jammer, de bloemetjes zijn juist heel lekker. Die smaken een beetje nootachtig. Heerlijk (en mooi) door de sla.Van doorgeschoten rucola ik altijd alleen de kleine blaadjes nog. Die zijn nog prima. Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Stan Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Het blad wordt iid zeer bitter na/tijdens de bloei maar, de ergste bittere smaak kan je verhelpen als je de rucola roerbakt. Of meebakken op de pizza ook lekker. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Claudia69 Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Ik zou er er een paar laten staan om zaad te winnen. Quote
bio-fee Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Je kunt zien dat het zaad rijp is als de zaaddozen helemaal bruin zijn geworden. Althans, zo heb ik dat vorig jaar gedaan (heb verder ook niet niet zoveel ervaring ermee...). Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.