wilmer Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Mijn tuinbonen hadden last van luis, dus het leek me beter ze te oogsten. Alleen nu hebben de erwtjes die erin zitten ongeveer de grootte van een doperwt. Kan dat kwaad en zijn ze dan bijv. niet goed rijp, of maakt het niet uit en kun je ze gewoon gebruiken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Zonde Wilmer. Over het algemeen kan je de zwarte boonluis bestrijden door de toppen van de tuinbonen eruit te breken..dan blijven de luizen weg en groeien je bonen door. Die "doperwtjes" kan je gewoon eten hoor! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijo Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Je kunt de luis toch ook bestrijden met bijvoorbeeld een zeepsopoplossing. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilmer Posted June 28, 2013 Author Share Posted June 28, 2013 Bedankt voor jullie reacties, ik heb alleen de planten die er het ergste aan toe waren geoogst. Ik kom nu een paar dagen niet op de tuin, dus dat leek me verstandiger. Net gegeten en ze waren lekker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts