Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Vreemde vlekken in bietenblad. Slakken?

Recommended Posts

Mijn bietjes lijken het te begeven...er zit onder de blaadjes ook een spoor van slijm. Er zat ook een ieniemienie groen rupsje onder het blad. Die zaten ook op de bloemkool.

Ga in ieder geval slakkenkorrels strooien en vanavond op jacht

img039087431372584945.JPG

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Er zat ook een ieniemienie groen rupsje onder het blad.

Ik denk dat dat het larfje van een mineervlieg was.

Slakken happen hele stukken uit het blad

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Gewoon laten staan.

Meestal is het een tijdelijk probleem, tot die vliegjes/motjes klaar zijn met voortplanten

Ik doe er verder niets aan, want die beestjes moeten ook leven en van de motjes/vliegjes die er later uitkomen leven weer andere dieren. Is onderdeel van een kringloop die ik in mijn tuin graag in stand houd

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 2 weeks later...

In de vierkante meter tuin heb ik een vak met MM mix beplant met bietjes en in een ander vakje ook maar dat zat nog potgrond in.

In het vakje met potgrond heb ik dezelfde vlekken als op de foto en in het vak met de MM mix volstrekt "onbevlekt". Ze staan iets van een halve meter van elkaar verwijderd.

In eerste instantie dacht ik ook aan een ziekte of ongedierte maar dat is het volgens mij niet. Althans niet in mijn specifieke situatie.