Sanne2 Posted June 30, 2013 Posted June 30, 2013 Op mijn bietenplantjes die buiten staan, zitten vreemde witte vlekjes. Bij sommige plantjes is het blad ook rood geworden.Mijn bietenplantjes die in de kas staan hebben hier geen last van. Ik heb al even op internet gezocht, en het lijkt op ramularia bladvlekkenziekte, maar dat weet ik niet zeker.Wie weet wat de vlekken zijn, en wat ik er tegen kan doen om te voorkomen dat de andere plantjes niet worden besmet? Quote
Tekj Posted June 30, 2013 Posted June 30, 2013 Mijn rode bieten hebben hier ook last van, maar dan wel wat minder en sowieso niet rode bladeren. Ikzelf heb in het begin deze eraf gehaald, maar op een gegeven moment kun je alles er wel af halen. Heeft dus niet zoveel zin. Ik zou de ergste weghalen en daarna bekijken in welke mate het terug blijft komen. Een paar vlekken op een blad kan niet zoveel kwaad lijkt mij. Bietjes groeien nog altijd door dus Quote
Recommended Posts