rombo319 Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Rabarbermoes gemaakt, pluksla met radijs.groetsarrie
greetje11 Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Vndaag rabarber mee genomen van de tuin.Ga het morgen koken en opeten.Eerste oogst van 2011
Jorieke123 Geplaatst: 14 april 2011 Auteur Geplaatst: 14 april 2011 In de pan zag het er heel culinair en mooi uit, op de foto wat minder... Kip (haan) uit eigen tuin, sudderend in een badje van kippenboullion met eigen-kweek tijm en eigen-kweek laurier. Helaas komt de ui uit de supermarkt... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Wat moet het uiteindelijk worden, soep ? Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 14 april 2011 Auteur Geplaatst: 14 april 2011 Nee, of nou ja, ook. De hanen hier hebben stevige poten van al het heen en weer rennen en het ouder zijn dan welke supermarkt kip dan ook. Dus ze moeten lang sudderen in bouillon. Die bouillon (met kruiden, ui, etc) doe ik na het bereiden wel in een bak, zodat we morgen of overmorgen een lekker kippensoepje kunnen eten. De poten kluiven we dan deze avond op. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Oke ik snap het en op deze manier merk je zeker niet dat hij beetje taai is,gisteren heb ik postelijn gegeten waar ook bloemetjes aanzatten was ook wel anders leek wel pittiger van smaak door de bloemen Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 14 april 2011 Auteur Geplaatst: 14 april 2011 Hier zitten inderdaad ook al bloemen in de postelein.Door het lange koken worden de spieren (en dus de hele poot) idd veel zachter en malser. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Weet je wat lekker is met een oude kip/haan? Naturel koken in water, maar met enige gedroogde limoentjes. Alleen nog zout toevoegen... je hebt niks anders nodig. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Helly Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Eek gekookte kip, of in dit geval haan Ben absoluut geen liefhebber van kippesoep. Alleen dat trekken van die kip vind ik vies ruiken.Dan liever een stoofpotje met kip. Op zich ziet die pan er lekker uit met die uien erin. Maar voor mij geen bouillon voor soep. Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 14 april 2011 Auteur Geplaatst: 14 april 2011 @Jasmin: gedroogde limoentjes? Geen citroen? Ik ken alleen maar gedroogde gele schijfjes Ik ga het zeker eens proberen! @ Helly: we hebben weer gesmuld hoor! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Ik ken ze als 'leimoen basra' maar het zijn gewoon gedroogde limoentjes. Eigenlijk houd ik niet van die geur, jak, maar met de kip is ie prima!! http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Koert Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Groene asperge soep, witte asperges, groene asperges, aspergetaart, witte aspergesoep, quiche met asperges,salade met groene asperges, asperges met ham en ei, asperges met zalm en zeekraal, salade met groene en witte asperges, asperge met garnalen en hollandaisesaus, wokschotel met groene asperges, terrine van witte en groene asperges, asperges met ham en ei, gefrituurde groene asperges,Groene asperge soep, witte asperges, groene asperges, aspergetaart, witte aspergesoep, quiche met asperges,salade met groene asperges, asperges met ham en ei, asperges met zalm en zeekraal, salade met groene en witte asperges, asperge met garnalen en hollandaisesaus, wokschotel met groene asperges, terrine van witte en groene asperges, asperges met ham en ei, gefrituurde groene asperges,Groene asperge soep, witte asperges, groene asperges, aspergetaart, witte aspergesoep, quiche met asperges,salade met groene asperges, asperges met ham en ei, asperges met zalm en zeekraal, salade met groene en witte asperges, asperge met garnalen en hollandaisesaus, wokschotel met groene asperges, terrine van witte en groene asperges, asperges met ham en ei, gefrituurde groene asperges,Groene asperge soep, witte asperges, groene asperges, aspergetaart, witte aspergesoep, quiche met asperges,salade met groene asperges, asperges met ham en ei, asperges met zalm en zeekraal, salade met groene en witte asperges, asperge met garnalen en hollandaisesaus, wokschotel met groene asperges, terrine van witte en groene asperges, asperges met ham en ei, gefrituurde groene asperges.Ik kan nu al geen asperges meer zien en we "moeten" nog tot eind Juni Even a broken clock is right twice a day
jasmin Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Lastig dan als je niet aan inmaken doet, en alleen van het seizoen wilt eten..... Heb best wel meelij met je... (not!!) http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
hansm Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Echt lullig Koert ik heb nog geen asperge op mijn bord gezien dit jaar Players only love you when they're playing.
Juna Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Ik ook niet! Ik ben net klaar met werken vandaag en op de terugweg naar huis wilde ik bijna een patatje kopen. Maarr, ik dacht 'nee, ik heb radijsjes!'. Lol Thuis lekker crackers gemaakt met vegetarische boterhamworst, mayo, dunne schijfjes komkommer, plakjes radijs en bovenop een blad van de radijs. Het was heerlijk fris ^_^ 100x beter dan een patatje.Ik denk dat ik vanaf morgen ook raketsla kan gaan gebruiken voor crackers als dit. Over een tijdje misschien ook nog wel eigen komkommer, ik kan niet wachten!
Jorieke123 Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Geplaatst: 17 april 2011 Net een bouillon/soepje gegeten van de kip van voor het weekend (zie iets verder terug in dit onderwerp ) en daar wat radijsblad en steeltjes doorheen. Lekker knapperig (net niet te lang mee gekookt) ! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Zit nu eigen pruimen jam te eten op crackers en echt een van de lekkerste vruchten om jam van te maken. Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Jaaaaaaaaaaaa vandaag dan éindelijk stamppot raapsteeltjes gegeten. Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrr! (sorry voor t enthousiasme maar ik eet voor t eerst iets uit eigen tuin ) Good things come in small packages
marije124 Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Jaaaaaaaaaaaa vandaag dan éindelijk stamppot raapsteeltjes gegeten. Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrr! (sorry voor t enthousiasme maar ik eet voor t eerst iets uit eigen tuin ) Hoe heb je het gemaakt als ik vragen mag? Ik heb het ook staan maar ik ken raapsteeltjes nog niet dus een recept is zeer welkom
Koert Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Dat is heel simpel. Ik maak altijd eerst de puree helemaal klaar(lekker smeuïg) en dan voeg je de goed gewassen en grof gehakte(kan ook fijn,maar ik vind grof gehakt wat lekkerder)raapstelen toe en die er door heen roeren. En dan kun je toevoegen naar smaak wat je wilt, ik vind het altijd wel lekker met blokjes gorganzola of danish blue en wat katenspek en fijne ringetjes bosui, maar laat je fantasie spreken, kan heel goed bij stamppot! Voor een frisse stamp kun je de puree ook smeuïg maken met wat yoghurt of karnemelk ipv melk. Even a broken clock is right twice a day
helena Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Heerlijk hoor, die stamppot. Wij eten ze ook rauw door de gekookte aardappelen. Kan niet wachten tot ze bij ons zover zijn. Heb al wel wat blad uit de tuin gesnoept, mmm. Wij noemen ze trouwens keeltjes, geen idee waarom. Goede tip om een zurig melkprodukt te gebruiken, zal dat eens uitproberen.
harmony Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Oooh, heerlijk stampot raapsteeltjes! Ze komen inmiddels heel voorzichtig op, maar ik heb ze al bij de biologische boerderij hier in de buurt kunnen kopen. Zalig! Wel uit eigen tuin gegeten: pruimenjam met rum
helena Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Voor het eerst; blaadje sla uit de tuin op de boterham met zalm. Bieslook en knoflookstengels erop. En of dat smaakte, voelde me zo trots en blij .
Juna Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Hier ook voor het eerst een beetje sla, raketsla van de Aldi samen met de radijsjes en andere dingen op brood. De bieslook en knoflookstengels klinkt ook goed Helena! Ik wist niet dat je knoflookstengels ook kon eten ^_^ dat is snel even genoteerd
Koert Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Wel de knoflookstengels van de dit jaar geplantte knoflook, als je je knoflook afgelopen najaar hebt geplant is het niet zo lekker! Even a broken clock is right twice a day
Aanbevolen berichten