Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Hier gisteravodn ook een salade gegeten van rucula, kropsla en rode pluksla. Heerlijk bij de bbq.

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:

Gisteren spinazie uit de tuin door de Lasagnette Verdi gedaan.

Nu heb ik gelezen dat je de Rucola net boven de wortel af moet knippen/snijden en dan groeit die plant zo weer terug. Is dat ook zo met raapsteeltjes en spinazie vroeg ik me net af

Bovendien had ik in sommige grote spinazie bladeren een larfje ergens van zitten. Iemand een idee wat voor larfjes dat zijn? En hoe die te voorkomen?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Nu heb ik gelezen dat je de Rucola net boven de wortel af moet knippen/snijden en dan groeit die plant zo weer terug. Is dat ook zo met raapsteeltjes en spinazie vroeg ik me net af

Ja!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Ja!

De botersla die ik laatst tot aan de grond afsnee en de wortel niet verwijderde, groeit ook weer gewoon "aan", ben benieuwd of dat nog een mooie krop gaat worden?

Geplaatst:

Da's mooi, gaan we zeker een keer proberen

Gisteren de laatste raapsteeltjes als stamppot gegeten. Vriendlief proefde het voor t eerst. Vond ie niet helemaal denderend. Zoonlief is er ook geen voorstander van. Dus dat word denk ik geen raapsteeltjes meer telen. Ik geef de zaadjes wel aan moeders en dan eet ik af en toe wel bij haar

Geplaatst:

Ik zit hier een stokbroodje te eten met zelfgemaakte tzatziki met knoflook uit eigen tuin

Was nog over van het weekend.

Geplaatst:

Net weer een bord salade met een paar soorten sla en rucola uit de tuin ^_^ Nog steeds geen andere dingen erin, wel basilicum nog af en toe.

De radijs is helaas op

Geplaatst:

Kijk dat is dan ook weer handig te weten voor als je maïs in de tuin hebt groeien. Ik wil t misschien volgend jaar gaan proberen achter t 'klimrek'. Dus zo van t veld in de vriezer

Geplaatst:

Grappig dat dat goed gelukt is (dat invriezen) ik zag iemand op youtube dat ook al doen. Hij had honderden kolven en 2 hele grote vriezers.

Het lijkt me gaaf als je dingen kan bewaren voor in de winter

Hier heb ik net sesam crackers gegeten, met: Een beetje mayo, vega boterhamworst, stukjes olijf, een paar blaadjes jonge spinazie, een paar blaadjes basilicum, komkommerkruid en een klein beetje broccoli-kers.

Een hele berg op de crackers, maar echt heerlijk! Het goede leven

Het was de eerste keer dat ik spinazie uit de tuin at, en de eerste keer (in het algemeen) dat ik komkommerkruid at. Ik vond beiden heel lekker. Vooral komkommerkruid word wel een nieuwe favoriet denk ik. De haartjes op de bladeren zijn ietwat raar in de mond, maar de smaak is inderdaad echt komkommerachtig, maar dan nog wat lekkerder, kruidachtig/komkommerig.

Super gaaf kruid goed voor de grond/planten, goed voor de mens 'en' lekker, 'en' een trekker van hommels ed.

Geplaatst:

Yes!!! Maandag voor het eerst raapstelen uit eigen tuin gegeten. Heerlijk waren ze. Ik had er een stampotje van gemaakt.

Nu staat er nog een hele rij. Iemand nog een ander lekker receptje?

Groetjes, Monique

Geplaatst:

Over 10 minuten zitten wij aan de geroerbakte tuinboomtoppen

Geplaatst:

Jullie eten boomtoppen?

Geplaatst:

Kun je die eten? Met luis en al??????

Geplaatst:
Vandaag zijn de eerste aardbeien gegeten
Wij ook alle drie 1 aardbei en pesto van de eerste basilicum(niet samen )!

Gisteren op 't menu: trio van vis met groene asperges, peultjes en sjalottenloof "en papillote" en roergebakte spinazie en snijbiet met knoflook en citroen, aardappelkroketjes en rabarber met yoghurt toe. (dikgedrukt van eigen land, spinazie van de buurvrouw).

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:
pesto van de eerste basilicum(niet samen )!

Hoe maak je die? Ik heb basilicum maar weet eigenlijk niet wat ik ermee moet

Gisteren op 't menu: snijbiet

Ik ben jaloers

Geplaatst:
pesto van de eerste basilicum(niet samen )!

Hoe maak je die? Ik heb basilicum maar weet eigenlijk niet wat ik ermee moet

Gisteren op 't menu: snijbiet

Ik ben jaloers

Geplaatst:
Over 10 minuten zitten wij aan de geroerbakte tuinboontoppen

Kun je die eten? Met luis en al??????

Ja die kan je eten, alleen als je de luis voor bent natuurlijk!

Anders smaakt het een beetje apart

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.