Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Net (plat)gekookte andijvie uit de tuin gegeten. Heerlijk die geur als je andijvie kookt. Ik heb gewoon de grootste bladeren er vanaf gehaald en gebruikt. De rest kan lekker doorgroeien.

 

Haal je dan van elke krop de buitenste bladeren eraf ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stamppot raapstelen, aangevuld met rucola, tuinboontoppen, brandneteltoppen en jong zevenblad

 

Wat bedoel je met tuinboontoppen Eefje? De toppen die we eruit halen om luis te voorkomen? En die snijd en kook je dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marije, ja ik doe dat bij elke krop. Ik heb er nu 5 staan, de volgende 5 zijn onderweg (zaailingen). Als je steeds de buitenste bladeren gebruikt kun je er meer kwijt in een bak of pot. En regelmatiger van eten, dan hoef je ze niet in de zelfde week allemaal te eten of uit te delen. Zo doe ik dat ook met mijn slakropjes. Zitten er ook 5 in 1 vak en ik heb er nog 3 in 1 hangmand. Halen af en toe bij t ontbijt of lunch wat blaadjes vanaf en die doen we tussen t beleg op brood. Heerlijk

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral met andijvie handig dat je ze zowel gekookt als rauw kan eten. Heb je veel grote bladeren dan kook je ze, heb je wat kleinere of minder bladeren dan maak je stamppot rauwe andijvie.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net mijn eerste bietjes gegeten, heerlijk.....

 

Afgelopen weekend mijn eerste savooiekool,erg lekker. snijbiet vond ik erg lekker vorige week maar de rest van het gezin vond het geen daverend succes.

 

Verder elke week wel sla, australische gele pluksla. Kan ik iedereen aanraden, een zachte sla soort met veel smaak die je blijft eten. Ik heb hier ook al veel mensen blij mee gemaakt. Verder rode sla flame en de ijsbergsla begint nu pas te kroppen. Klein duimpje is ook een leuk soort omdat je steeds een klein kropje hebt en samen met wat rode of andere sla soorten net genoeg voor een maaltijd.

 

Spinazie Minnopola of zo (Aldi 50 ct) was erg lekker, en heb nu wat turkse spinazie voor morgen geplukt. En de laatste radijzen geoogst.

 

De aardbeien zijn geweldig, mooie dikke jongens en heerlijk zoet.

 

Zo, een heel verhaal maar voor een eerste jaar ben ik dolenthousiast nu al...........en de grootste klappers moeten nog komen.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met tuinboontoppen Eefje? De toppen die we eruit halen om luis te voorkomen? En die snijd en kook je dan?

 

Ja, inderdaad die toppen. Ik las in een boekje dat die kort gekookt goed te eten zijn. En dan vonden wij eigenlijk ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral met andijvie handig dat je ze zowel gekookt als rauw kan eten. Heb je veel grote bladeren dan kook je ze, heb je wat kleinere of minder bladeren dan maak je stamppot rauwe andijvie.

rauwe andijvie is ook superlekker als sla, bv. met rode ui en tonijn!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga in de zon zitten Koert, je bent op vakantie!

nog niet zijn onderweg! als we net niet nieuwegein hadden ingereden waren we er al geweest denk ik

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral met andijvie handig dat je ze zowel gekookt als rauw kan eten. Heb je veel grote bladeren dan kook je ze, heb je wat kleinere of minder bladeren dan maak je stamppot rauwe andijvie.

rauwe andijvie is ook superlekker als sla, bv. met rode ui en tonijn!

 

 

 

Jeu... toevallig twee dagen geleden gegeten.... rauwe andijvie, rode sla, bosui, dille, tonijn.... lekker roeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral met andijvie handig dat je ze zowel gekookt als rauw kan eten. Heb je veel grote bladeren dan kook je ze, heb je wat kleinere of minder bladeren dan maak je stamppot rauwe andijvie.

rauwe andijvie is ook superlekker als sla, bv. met rode ui en tonijn!

 

 

 

Jeu... toevallig twee dagen geleden gegeten.... rauwe andijvie, rode sla, bosui, dille, tonijn.... lekker roeren...

+ kappertjes en olijfjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt bijijijijna saai (maar toch net niet ) maar wij eten weer een grote gemengde salade.

Nu ook met snijbieten-blad, OI-kers blad, en malvablad-blad.

 

Huh... kan je Malva blad eten?? Het ik hier staan in de vorm van bekermalva... (eventuele consumptie even niet nu: vanochtend helemaal gesopt met zeep en spiritus vanwege de overgrote belangstelling van de bladluizen voor deze plant... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stampot van andijvie uit eigen tuin.

Bijna elke dag een gemengde salade met allerlei kruiden en bloempjes en bloemblaadjes geprobeerd van de OI kers...lekker

Salade vult goed en is dus ;fijn voor de lijn! )

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

 

Groetjes! Meekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...