Kikie Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 De zoekfunctie leverde niets op, dus maak ik even een nieuw topic aan Heeft iemand een lekker recept voor koude muntthee? Lijkt me wel verfrissend met dit weer en ik heb hier munt staan, maar ik doe er nooit iets mee.Welke munt gebruik ik hier het best voor? Ik heb marokkaanse munt, chocolademunt, appelmunt, metha spicata 'hillary's sweet lemon'. Ik heb ook een stekje gekregen van sinaasappelmunt, maar daar kan ik nog niets mee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Tja... ik denk dat je gewoon water moet koken, die op de munt moet gieten. Er eventueel suiker of honing aan toe moet voegen, ff tijdje laten trekken. En dan de munt er weer uit (anders wordt het waarschijnlijk bitter) en in de koelkast zetten om af te koelen. Daarna in glas gieten met wat blaadjes verse munt en wat ijsblokjes en eventueel een schijfje limoen/citroen... Eventueel zou je ook een schepje (Turkse) thee aan het begin kunnen toevoegen voor de extra "thee"smaak. Na het trekken zeef je de thee er ook weer uit. Zo zou ik het doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakkertje Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Ik maak altijd liters munt-ijsthee.Grijp een mix van verschillende soorten munt uit de tuin,doe ze in de theepot (heb een grote glazen).Kokend water erop,even laten trekken (niet te lang,te sterk is niet lekker).Dan afgieten en af laten koelen.Ik herhaal dit tot de munt helemaal 'op'is,meestal na drie keer.Ik doe er meestal een scheutje citroensap bij en zoet het met stevia.Dan in pet-flessen in de koelkast.Ideaal voor een warme dag als je onderweg bent of zoals ik buiten werkt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts