kimmy431 Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 hoooii ik heb pompoen gezaaid en zijn inmiddels goed aan het groeien. ik had de vraag wat jullie denken dat ik er aan moet doen want ik heb ze te laat gezaaid.en moet ik ze dan ook al gaan snoeien en hoe en wanneer. of beter volgens jaar en hoe doen jullie dat in de winter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Dag. Je hebt ze al gezaaid en zijn aan de groei. Dus ik zou zeggen: lekker laten gaan. Af en toe water geven en wat mest misschien, vinden ze lekker. Zelf snoei ik ze niet en doe ik niks aan bevruchting ( heb 2 soorten pompoenen staan ) Gaat gewoon goed. Maar ja ik heb de ruimte er ook wel voor.Wel zijn er tal van topics over de pompoen ook in een jong stadium nu. Je kan veel info vinden op dit forum over pompoenen. Zie de zoekfunctie rechtsbovenIn de winter ( neem ik even aan ( in het algemeen , verwarmde kassen niet meegerekend )) is de plant afgedragen en sterft af ( bij 1e vorst of al eerder ) en is er hier niemand met pompoenen. Volgend voorjaar weer opnieuw zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepper Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Ik heb hier al gezocht over pompoenen, maar ik vind mijn vraag eigenlijk niet terug.Wanneer kan je pompoenen oogsten? Kan je ze ook voordat ze rijp zijn plukken en dan af laten rijpen? Het staat hier denk ik verkeerd, excuus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Pompoenen zijn nog niet niet rijp nu ( bij mij , maar bij de meesten nog niet ga ik vanuit ) Pompoenen zijn rijp om te oogsten, als de steel waarmee ze aan de plant zitten helemaal verkurkt / verhard is. Verdroogt dus. De schil van de vrucht is dan inmiddels ook minder hard. Jong zijn de vruchten echt keihard. Plankje of stro oid onder de vrucht leggen is wel handig nu ivm rotten na plensbuien.Pompoenen zijn ook onrijp te verwerken, maar voor het gangbare gebruik liever echt rijp laten worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepper Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Bedankt voor je reactie Bit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts