Elizabet Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Ik heb Rheinische Rote in de tuin staan (paar plantjes maar) Het is een middenvroeg tot laat ras. Nu vraag ik me 2 dingen af. Sommig blad ziet er niet zo mooi meer uit. Voor mijn gevoel is dit gewoon oud blad wat wat rot/aangetast is, maar ik wilde even zeker weten dat het geen phytophtora is, kunnen jullie dat zo zien? Verder lijkt het alsof nieuw gevormde aardappeltjes ook alweer beginnen uit te lopen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling als ik aardappels wil eten ooit (heb al wel een keer gevoeld, maar ze zijn nog erg klein) maar ik zou ook niet weten wat eraan te doen? Quote elizabet.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoekman Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Zeker weten dat het wel of geen Phytophtora is kan ik niet zien. Dat ga je pas goed zien als het weer wat regenachtiger is. Dan gaat het pas hard groeien en zie je de witte pluis aan de onderkant.Ik zie geen aardappel opnieuw uitlopen. Dat zijn gewoon andere planten. Het lijkt op karmozijnbes. In ieder geval geen aardappel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elizabet Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Ah, je hebt helemaal gelijk over de kleine plantjes Heb er 1 uitgegraven en die groeit inderdaad gewoon op een worteltje en niet aan een aardappel Witte pluis zie ik niet bij de aangetaste bladeren, fijn dat ik weet dat ik daarop moet letten. Dank je wel! Quote elizabet.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts