Groene vingers Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Ik heb het programma gedownload en geinstalleerd http://tuinontwerp-applicatie.webklik.nl/page/download . Misschien is het handig om dit topic te gebruiken voor tips, vragen, etc. Als er een handleiding is of nog komt is het misschien handig deze hier ook neer te zetten. Quote Leuke Facebook pagina: https://www.facebook.com/groups/lidl50procentkortingsbon/
Groene vingers Geplaatst: 2 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2013 Hoe kan je het raster groter maken? Ik heb een rechthoekige tuin (20 m x 6,5 m). Ik heb bedjes van 1,2m x 3m. Het middenpad is 50 cm. Tussen de bedjes heb ik trottoirtegels van 30 x 30 cm. Ik heb het als volgt in een spreadsheet staan en wil ook graag op deze manier werken in de tuinders applicatie: Elk blokje vertegenwoordigd een grootte van 20 x 20 cm. Quote Leuke Facebook pagina: https://www.facebook.com/groups/lidl50procentkortingsbon/
loes Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 bij instellingen kan je het raster aanpassen. verwarrend dat de OK knop links zit en annuleer rechts, klik steeds automatisch op annuleer als ik wil bevestigen. verder ziet het er leuk uit, ben nog vanalles aan het uittesten. wijst zich allemaal vanzelf, ook zonder handleiding prima om mee te werken. ik zou graag aan de afbeeldingen zien in categorieën (bladgroente, peulvruchten, koolgewassen enzovoort) de groente valt. nu kan ik zelf de afbeeldingen aanpassen met een achtergrond kleurtje maar misschien hebben meer mensen hier behoefte aan? Quote
Groene vingers Geplaatst: 2 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2013 Ik kom al een heel eind hoor. Ik zou graag in het raster tekst willen zetten, is dat mogelijk? Zoals in mijn voorbeeld hierboven. Ik zou een gewas willen toevoegen (Bruine boon) maar dat lukt me nog niet echt. Quote Leuke Facebook pagina: https://www.facebook.com/groups/lidl50procentkortingsbon/
Antoine Geplaatst: 2 augustus 2013 Geplaatst: 2 augustus 2013 Voor toevoegen van gewassen kan je bij 'gewassen bewerken'. gewassen toevoegen. Je kan de naam geven die je leuk vind. Voor tekst in het overzicht hebben wij speciaal gekozen voor een Hint. Deze Hint komt tevoorschijn als je met je muis op het gewas staat. Bij gewassenlijst kan je deze hint aan of uit zetten. Op dezelfde lijst kan je de data (maanden) ingeven van Zaaien/Poten/Verpoten/Oogsten je krijgt dan zelfs een reminder als je je gewas moet oogsten. De eerste release wordt nog iets verfijnd, en ook de icoontjes moeten netter worden, maar vooralsnog hebben we nu wel de functionaliteit zoals dat door verschillende mensen gewenst was... Het raster kan natuurlijk naar eigen bevindingen worden gemaakt, grootte, hoeveelheid is allemaal mogelijk. Bij het printen van je overzicht, wordt daar wel weer op gelet, want het moet natuurlijk wel op een A4-tje passen... Ik denk dat er een teleurstelling zal komen over het uitprinten van een zaaikalender, we hebben gekozen voor een eenvoudige versie, dat is dus niet de versie zoals in het programma te zien is. Maar het printen van die versie werd door mij getest, en een flop gebleken. We moeten even kijken hoe we dat kunnen oplossen. Wat vinden jullie trouwens van onze Buiendetector van Buienradar? Voor vragen, gerust mailen naar mij... gr Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
Antoine Geplaatst: 3 augustus 2013 Geplaatst: 3 augustus 2013 Voor verdere vragen: post166454.html?sid=b6804c6137850131a98b69a5e46cd066#p166454 gr Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
SaintPier Geplaatst: 6 augustus 2013 Geplaatst: 6 augustus 2013 Goedendag tuiniers , Zo. Ik heb me hier ook maar even aangemeld.Ik ben blij te zien dat het programma zo ontvangen wordt.Het is bekend dat we nog in een testfase zitten en de ontwikkeling gaat verder.Alle feedback is welkom. Straks gaan we werken met een setup om het programma te installeren op de computer.Standaard komt het programma dan in de map "Program Files".In deze map hebben de meeste "normale" Windows gebruikers geen schrijf rechten.Om die reden heb ik het INI bestand laten vervallen en de gegevens die daarin stonden komen nu in het Windows register.Bij de eerste start van het programma worden de gegevens mappen gekopieerd naar "Mijn documenten" waar gebruikers uiteraard wel schrijfrechten hebben. Verder viel het me op dat in het overzicht soms plaatjes worden weergegeven, die het vakje helemaal vullen. Bij deze plaatjes is dan niet meer te zien of een vakje geselecteerd is. In het voorbeeld gebeurt dat o.a. bij Aqua en Tegels.Ik heb een wijziging aangebracht waardoor het plaatje in een geselecteerd vakje 3 pixels kleiner wordt getekend. Op die manier krijg je een rand om het plaatje te zien. Nu is weer te zien dat een vakje geselecteerd is. Verder ben ik aan het bedenken aan een manier om de maanden voor zaaien, planten en oogsten genuanceerder in te stellen. Bijvoorbeeld BEGIN april, of HALF mei. Ik denk aan bijvoorbeeld BEGIN april = 4,1. HALF mei = 5,2. EIND juli = 7,3. Dan kan ik het getalletje achter de komma gebruiken maal 10 als datum controle voor het geven van de popup waarschuwing dat er een actie moet gebeuren in de moestuin.Dus bijvoorbeeld BEGIN april = 4,1. De 4 staat voor april (duh), en de 1 voor begin van die maand, wat dan zou lopen van de eerste tot de tiende van de maand. 4,2 zou lopen van de elfde april tot en met de twintigste.Als er mensen zijn die willen meedenken graag. Groeten,Peter. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.