appelvrouw Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Per liter ros'e of rode wijn: 40 blaadjes van de perzikenboom150 gram suiker ( dit is het orginele Lorainse recept, ik gebruik 100 gram, vind ik zat) Per 5 liter ros'e of wijn:sap van 1 uitgeperste citreon1 glas eau de vie1 vanillepeul. Stop alles tezamen in een grote bonbon of een ander vat en laat 40 dagen trekken. Dan zeven en in flessen stoppen...( hier ben ik halverwege het toevoegen van de ros'e...) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Wat doet het perzikblad met de rosé?Andere smaak? Met suiker,en de andere ingredieënten kan ik me nog wat voorstellen.En is elke perzik geschikt hiervoor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 10, 2013 Author Share Posted August 10, 2013 Je zult het misschien niet geloven..dat deed ik in ieder geval in eerste instantie niet, maar deze "wijn" smaakt straks naar perziken..een mooie zachte smaak. Ik was een blaadje vergeten en heb hem daarstraks gekneusd..en ja hoor, perzikengeur... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 31, 2013 Author Share Posted August 31, 2013 18 september kan ik deze perzikbladwijn bottelen..vandaag even geroken aan de grote fles waar het blad in trekt..mmmgeurt enorm naar amandelen tja dat is familie van de perzik denk ik maar zo. Ik heb er trouwens per liter 50 gram minder suiker in gedaan dan het orginele recept( was 150 gram per liter rosé) ..lijkt me lekkerder. Zou ik dat nog kunnen toevoegen als het toch te flauw blijkt te zijn? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts